Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
Sen jag köpte min bil har handskfacket hängt snett, det glipar rätt mycket på översidan mot radion. När man kör på lite sämre vägar ligger det och skakar och gör oväsen ifrån sig. Någon som varit med om något liknande och kan ge tips om lösning på det? Fästena längst ner ser okej ut, men man kanske kan spänna något vid bygeln upp vid handtaget???
av Wych
Ja min glipar också mot radio till.. Inte så mkt att det skramlar o har sig när jag åker men tillräckligt för att det ska vara estetiskt inkorrekt ;)
Har tänkt försöka åtgärda det, men det glöms bort hela tiden. Måste ju vara något med bygeln samt låsningen??
av lennart lundberg
Hej!

Har på min S80 -05 som hade lite snedhängande handsfackslucka, satt små gummidistanser på instrumentbrädan mot luckan på var sin sida som vilar mot den.
De som sitter på min modell mot luckan räckte inte riktigt till för att centrera upp springan för att se bra ut. Du får laborera lite i tjocklek på gummidistanserna eller det material som används för att justera upp springan.

Lennart
Användarvisningsbild
av CarMan
Från 99 när S80 kom o fram genom åren p2 bilarna varit inom garantin har jag justerar mängder med sånahär handskfaksluckor (det var värst på de tidigaste årsmodellerna, tror inte jag gjort så många justeringar på 04 o nyare)

det absolut enklaste är att ta en skruv med platt skalle (typ självdragande plåtskruv, eller volvos nmerplåts skruvar som kommer med nya bilar)
skruva in en på varje sida i luckan , där det är en platt yta som gummi stoppet ska träffa. Oftas blir det bra när båda skruvarna är max inskruvade, men om det behövs kan ju valfri skruv skruvas ut lite.
i extrem fal kan man behöva justera (böja) lås bygeln.
Användarvisningsbild
av johan666
CarMan skrev:Från 99 när S80 kom o fram genom åren p2 bilarna varit inom garantin har jag justerar mängder med sånahär handskfaksluckor (det var värst på de tidigaste årsmodellerna, tror inte jag gjort så många justeringar på 04 o nyare)

det absolut enklaste är att ta en skruv med platt skalle (typ självdragande plåtskruv, eller volvos nmerplåts skruvar som kommer med nya bilar)
skruva in en på varje sida i luckan , där det är en platt yta som gummi stoppet ska träffa. Oftas blir det bra när båda skruvarna är max inskruvade, men om det behövs kan ju valfri skruv skruvas ut lite.
i extrem fal kan man behöva justera (böja) lås bygeln.
Tack CarMan för en bra lösning!
/Johan
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]