Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noclean
har ett oljud på min v70 kommer bara på riktigt ojämn grusväg lr ja iaf men massa ojämnheter efter varandra. när upphängningen får jobba ordentligt, ett dunkande ljud. läste lite här spindelled??? just ja e bara högersida både fram o bakifrån som de låter. ideér o hur laga det???
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Dunkande ljud kan tyda på krängningshämmarbussningar. Kollas underifrån genom okulärbesiktning och ryckande i krängningshämmaren.

Mvh GK
av fjonte
gnestakalle skrev:Dunkande ljud kan tyda på krängningshämmarbussningar. Kollas underifrån genom okulärbesiktning och ryckande i krängningshämmaren.

Mvh GK
Kan man byta krängningshämmarbussningen eller måste hela bytas som samman kopplar höger och vänster fjädring fram?
av fjonte
greeeken skrev:Går att byta för sig
OK, är det enkelt och vart kan man hitta delen?
av trasker
Delar finns på på flera ställen, kolla skruvat.se, mekonomen, autoexpterten.

Tror man måste lätta på motorn lite för att byta detta. Mitt råd är att köpa en mek-handbok. Haynes finns på Biltema för några hundralappar och det är helt ovärderligt att ha en sådan om man ska skruva själv och är osäker på hur man gör.

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]