- tor 07 okt 2010, 20:21
Har fått problem med ABS givaren höger fram då bilen började varna om det så jag koppla upp den mot en dator och den sa att det var givaren, så jag tog och bytte den mot en ny, men varningslampan tänds fortfarande när man passerar 100km/h så killen på verkstan ville jag skulle kolla om det var mycket smuts på kransen som ABS givaren läser av och det var en del smuts och rost där så försökte pilla bort så mycket som möjligt men efter det så tänds lampan redan vid 60km/h ?:-/
Och såg även att givaren verkar ta i kransen eller något annat då den blivit lite rispat på den nya givaren och även den gamla var det rispat på fast lite mer.
Några idéer på vad det kan vara som spökar, eller måste man in och koppla upp den för att bli fri varningslampan?
Fast verkar ju vara något mera också då den varnar betydligt tidigare efter att jag försökt rengjort kransen.
Bilen är en V70N från 2002
Även motorlampan tänds emellanåt och det började efter första gången som ABS lampan tändes, hör det ihop på något vis, för det när jag läste ut felkoder så hittades det inget om det.
Edit:
Vill bara tillägga att det som står här också stämmer in, att ABSen "morrar" utan anledning.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... bs#p439493
Och såg även att givaren verkar ta i kransen eller något annat då den blivit lite rispat på den nya givaren och även den gamla var det rispat på fast lite mer.
Några idéer på vad det kan vara som spökar, eller måste man in och koppla upp den för att bli fri varningslampan?
Fast verkar ju vara något mera också då den varnar betydligt tidigare efter att jag försökt rengjort kransen.
Bilen är en V70N från 2002
Även motorlampan tänds emellanåt och det började efter första gången som ABS lampan tändes, hör det ihop på något vis, för det när jag läste ut felkoder så hittades det inget om det.
Edit:
Vill bara tillägga att det som står här också stämmer in, att ABSen "morrar" utan anledning.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... bs#p439493
XC90 R-Design D5 2016
Körde V60 D5 AWD R-Design -12
Körde VW Passat 2.0 TDI R-Line -13
Körde V70 2.5FT R-Design -11
Körde V70N -02
Körde S40R -97
Körde V60 D5 AWD R-Design -12
Körde VW Passat 2.0 TDI R-Line -13
Körde V70 2.5FT R-Design -11
Körde V70N -02
Körde S40R -97