- mån 20 feb 2006, 19:07
I lördags backade jag ut bilen ur garaget ca:5 meter, där stod bilen några timmar. Sedan backade jag yterligare ca:5 meter,tvättade bilen och var nöjd med det. På kvällen så när jag skall starta bilen så tänder den i ca: 2 sekunder för att sedan dö för den dagen. Gick inte att få igång, tog slut på batteriet,knuffade in bilen garaget. Den var totalt kompressionslös..
Söndag morgon..... Kollade så det fanns kamrem,Hel. Fick tipset att ta ur stiften slå i en skvätt olja i varje cylinder tillbaka med stiften och fram med extra batteri, sen var det bara att nöta. Det tog en stund men sen startade den på 1 cylinder 2,3,4,5. Skall det vara så här ??? Det skall visst vara en ganska så vanligt fel, är det fler som har haft så trevligt med sina bilar.
Söndag morgon..... Kollade så det fanns kamrem,Hel. Fick tipset att ta ur stiften slå i en skvätt olja i varje cylinder tillbaka med stiften och fram med extra batteri, sen var det bara att nöta. Det tog en stund men sen startade den på 1 cylinder 2,3,4,5. Skall det vara så här ??? Det skall visst vara en ganska så vanligt fel, är det fler som har haft så trevligt med sina bilar.