Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Whisky
Hallå,

hur kommer jag lättast in under instrumentbrädan på passagerarsidan, för att åtminstonde med lite svängrum får in en arm ganska långt. eller gärna så man kan gå lite insyn?
Öppnar man handskfacket finns där ju ett hål i taket upp under, där man får in en näve men luckan är i vägen. Lönar det sig att plocka lös luckan bara, eller bör jag riva något mer för att komma åt bättre... och i så fall hur river man sakerna?

Jag har något som gnekar av vibrationer där inne som jag vill komma åt att dra åt/smörja/vika undan...

Jag har ingen krockkudde på passagerarsidan. Alla tips mottages tacksamt!

Hane'
Whisky
Senast redigerad av 1 Whisky, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Danneman
Samma problem här.
:D
av maf
Kanske når du det du behöver från sidan av instrumentpanelen? Om du öppnar passagerardörren sitter en lucka på sidan av panelen som bara är att dra loss...

Har för mig att det inte är särskilt svårt att lossa handskfacket men tror inte du kommer åt särskilt bra därifrån ändå.
Användarvisningsbild
av Whisky
Aha, lysande förslag maf! 8)

Det lilla jag har kollat hittills har jag dock inte tänkt på gaveln!

Så det är bara att dra loss... inga skruvar eller spärrar?

Eftersom ljudet låter som om det kommer från regionen ganska långt till höger och högt upp, nära vindrutan torde det fungera bra att komma åt därifrån, bättre än under ifrån...(?)

Löser det måhända ditt problem med, Danneman?
Användarvisningsbild
av CarMan
du får ett jätte hål om du tar bort handskfaket helt, siter bara skruvad runt om
Användarvisningsbild
av Whisky
Tackar, CarMan! Då har jag två alternativ att komma åt...
Någon idé om vad det kan vara där inne som "kvitter-gnekar" vid ojämn/knagglig väg?
av nevyn
Jag har kvitter från handskfacket. :( irriterande
Användarvisningsbild
av Whisky
nevyn skrev:Jag har kvitter från handskfacket. :( irriterande
Jo, kvitter ÄR irriterande! :evil:
Men handskfacket torde ju vara lättare (?) att åtgärda. Tycärr är det inte det som kvittrar för mig, det låter likförbaskat om jag hållar i luckan eller öppnar den. Ljudet låter som om det kommer högt upp ifrån, nästan vid vindrutan...
av Teemu
nevyn skrev:Jag har kvitter från handskfacket. :( irriterande
Är det själva lucklåset som kvittrar så testa smörj den lite. Funkade på min fd V70
av zenobia
På min S80 var det plastkåpan som sitter innanför höger backspegel som knarrade. Vet inte hur det ser ut på din bil men på min sitter kåpan med tre metallfästen som jag bytte ut.

Jag skulle dock säga att skärmdumpen ova[…]

Felkoder på bränslesystem.

Ecm-p02e168 krets diesel reglering insugsluft Alg[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]

Det ser knökigt ut att få på och[…]