Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jacarl01
Jag vill montera xenon till helljuset i min s80. Vet att det troligen strider mot någon regel och är inte intresserad av detta utan bara, hur fixar jag mig förbi datorvarningar mm. Tips på billig sats då det är till en halvgammal bil. Kanske någon har erfarenhet med foton?
av Totte_T6
jacarl01 skrev:Jag vill montera xenon till helljuset i min s80. Vet att det troligen strider mot någon regel och är inte intresserad av detta utan bara, hur fixar jag mig förbi datorvarningar mm. Tips på billig sats då det är till en halvgammal bil. Kanske någon har erfarenhet med foton?
Då din bil är en 00a så behöver du inte någon CAN-bus variant, så då får du ett kit för 500-700spänn
Du måste byta/fixa strömshunten för halvlyset annars får du larm om lampfel!
finns ett litet tips här...som funkar!
http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html

finns även färdiga shuntar att köpa ifall man inte vill pilla med detta.

Gjorde själv en "ful-konvertering" med ballast modulerna monterade bak på lamp kåpan med vibrations dämpande
gummi fästen, går snabbt å smidigt att skifta xenon/halogen vid behov!
ballast modulerna är ganska kompakta men ej slim-utförande.
har även bilder på detta liggande...
av zamberg
Totte_T6 skrev:
jacarl01 skrev:Jag vill montera xenon till helljuset i min s80. Vet att det troligen strider mot någon regel och är inte intresserad av detta utan bara, hur fixar jag mig förbi datorvarningar mm. Tips på billig sats då det är till en halvgammal bil. Kanske någon har erfarenhet med foton?
Då din bil är en 00a så behöver du inte någon CAN-bus variant, så då får du ett kit för 500-700spänn

Gjorde själv en "ful-konvertering" med ballast modulerna monterade bak på lamp kåpan med vibrations dämpande
tja!!
kan du lägga ut lite bilder?jag har konverterat halvljusen,försöker hitta xenonstrålkastare till s80 99,verkar skit svårt det där :(
av Totte_T6
zamberg skrev:
Totte_T6 skrev:

tja!!
kan du lägga ut lite bilder?jag har konverterat halvljusen,försöker hitta xenonstrålkastare till s80 99,verkar skit svårt det där :(
Ok då ska vi se om jag lyckas...

De tre första visar plastkåpan med gummi fästena/kuddarna monterade
det är ganska mjukt gummi för att flexa och ta upp energin vid dåligt väglag/potthål.

Bild

Bild

Bild

Sen nakna plåt-bitar innan lite hammarlack kladdas på...

Bild

Bild

Nu börjar det ta sig!

Bild

Ballast modulen på plats...

Bild

Bild

Sen på plats i bilen!

Bild

Let there be light....and then there was LIGHT....! (för o citera AC/DC låten!!)
den vänstra är Halogen superduper turbo +65% för dyra pengar (besviken o 420 spänn fattigare)
....och den högra är....just det!

Bild

Sen har jag varit noga med att ej ställa in belysningen för högt på kupe-reglaget, än så länge så har
ingen blinkat åt mig (förutom för o varna att "tusse batong" är i farten med laser-gun!!)

Sådärja det var inte så jobbigt som man trodde!

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]