Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en volvo s60 -01. och mitt dimljus glas på förarsidan gick sönder häromdagen när jag var på hem från jobbet.. vart inne och kolla på v-parts och där har dom glaset, men någon som vet om det är svårt och byta det? eller måste man riva ner hela fronten för det?
När jag böt ett krossat dimljus första gången så rev jag inte fronten, utan bara lyfte bilen med domkraft+pallbock på den sida som skulle bytas o la mig under o skruva. Ljuset sitter med tre skruvar o en snabbkontakt o glaset är limmat, så värm det försiktigt o med lite lirkande skall du få bort det..
ercmeister skrev:Hej!
Har en volvo s60 -01. och mitt dimljus glas på förarsidan gick sönder häromdagen när jag var på hem från jobbet.. vart inne och kolla på v-parts och där har dom glaset, men någon som vet om det är svårt och byta det? eller måste man riva ner hela fronten för det?
Smidigare snabbare att byta hela lyktan
Som nån skrev. sitter me 3 skruv. Smidigast att ta ner fronten. Det gör man lätt men man ska hellst var a2 st då

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]