Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tega
Min baklucka har gått i lås och går inte att öppna någon som vet hur man nödöppnar den v70 07
av tega
Jodå fick upp luckan till sist med lite våld på backluckeklädseln,det visade sig att 4 kablar var av till bakluckan lödde ihop dom och nu fnkar i alla fall centrallåset men larmet och bakrutetorkaren funkar inte längre. Tycker att det är förjävla dåligt att kablar nöts av på en tre år gammal bil som dessutom ska vara ett kvalitetsmärke nej nu har jag tröttnat kört volvo hur länge som helst min första bil var en pv 61a och sedan har jag haft dom flesta modeller som tillverkats men nu jävlar får de vara nog.
av putte62
För att av olika anledningar kunna öppna bakluckan inifrån, fäste jag en lina(persienn) i låsarmen som stötstången trycker på vid öppning och lät den gå ut genom ett befintligt hål (som nästan ser ut att vara gjort för att manipulera denna arm, dock endast med luckan öppen). Genom att dra i linan öppnas luckan oavsett om bilen är centrallåst eller ej (övriga låsta dörrar förblir låsta). Inser apropå denna tråd, att linan kan komma till ytterligare nytta..

Har en XC70 -16 som gått 16 000 mil. Har f&o[…]

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]