Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
Hej!
Jag har en V70 enligt pappret med automatisk nivåreglering och sportchassi och..
* Sportchassit känner jag av då den är stötigare och stabilare (kränger inte lika mkt)

* Nivåreglering?? Lastade in 4 st 17" med fälg och bilen såg ut som en padda? (Motorn avstängd)

Nivåreglering 2004 modell
För om jag kollar på andra V70 så ser man 2 st "tampar/gummibeklädda" som sticker ned intill bakre hjul, på min modell 2006 finns inte dessa och beror det på mitt sportchassi eller att det är av annan typ.

Samt hur vet jag att de monterat rätt delbart drag på min bil, upplever att själva kulan är av modell stor/högre än vad jag läst att det skall vara med bilar med automatisk nivåreglering.
Användarvisningsbild
av Loner
På äldra (typ mn 02:a) så funkar nivåregleringen så att man måste köra ett par 100 meter för att dämparna skall pumpas upp/eller släppas på luft.

/L
av Moody
Har hört att man måste köra en bit för att nivåregleringen ska stabiliseras i rätt läge.

Angående delbart drag så finns det precis som du säger ett högt och ett lågt just beroende på om bilen har nivåreglering eller inte. Vet däremot inte hur man ser skillnad på dem.
Användarvisningsbild
av Whisky
Loner skrev:På äldra (typ mn 02:a) så funkar nivåregleringen så att man måste köra ett par 100 meter för att dämparna skall pumpas upp/eller släppas på luft.

/L
Fungerar inte nivåregleringen exakt likadant på nyare modeller också, såvida du inte har aktivt chassi (Four-C)...?
Användarvisningsbild
av Loner
Whisky skrev: Fungerar inte nivåregleringen exakt likadant på nyare modeller också, såvida du inte har aktivt chassi (Four-C)...?
Vågade inte skriva "alla", då jag inte har koll på vad som är ändrat från 05:orna och nyare.

/L

Någon som vet var man kan köpa denna ol[…]

På min yttrade sig felet precis så att[…]

Kväveoxider är inga "partiklar"[…]

Har just dessa hybrider annan AC än andra v60[…]