- ons 01 sep 2010, 23:58
Hej Har ett felmeddelande på min V70 N -01 144 hk, Automat.
Emissioner service erfodras.
Har vart och läst av felkoder 2 ggr, första gången var det Luftmassemätaren, bytte denna men det dröjde inte länge föränn samma felkod dök upp igen, nu säger felkoden byte kat, lambdasensorer, ev avgasläckage, byte injektorer.
Avläst bäda ggr på Volvo verkstad.
Skall man chansa med att börja byta lambda sonderna en efter en? vilken är mest trolig för eller efter KAT.
Tiläggas kan att felkoden försvinner när jag bryter strömmen. kommer tillbaks när jag kört bilen ett par mil och skall starta den efter ca 5-10 min , kommer ej under körning utan när man startar när den är ordentligt varm
Bilen går helt OK
Gått igenom de flesta kontakter och jordpunkter på och vid motoren.
samt rengjort spjällhus.
Någon som har en ide vilken av Lambdasonderna man skall börja med att byta?
eller ngt annat känt fel?
Emissioner service erfodras.
Har vart och läst av felkoder 2 ggr, första gången var det Luftmassemätaren, bytte denna men det dröjde inte länge föränn samma felkod dök upp igen, nu säger felkoden byte kat, lambdasensorer, ev avgasläckage, byte injektorer.
Avläst bäda ggr på Volvo verkstad.
Skall man chansa med att börja byta lambda sonderna en efter en? vilken är mest trolig för eller efter KAT.
Tiläggas kan att felkoden försvinner när jag bryter strömmen. kommer tillbaks när jag kört bilen ett par mil och skall starta den efter ca 5-10 min , kommer ej under körning utan när man startar när den är ordentligt varm
Bilen går helt OK
Gått igenom de flesta kontakter och jordpunkter på och vid motoren.
samt rengjort spjällhus.
Någon som har en ide vilken av Lambdasonderna man skall börja med att byta?
eller ngt annat känt fel?
- By KLM77