- tis 31 aug 2010, 19:24
Var inne o fick utläst felkoder på volvoverkstaden idag, slutade mindre bra för det blev en hel A4 med felkoder :???: Har nämligen felmeddelande "emissioner serv erfordras" "STC service erfordras" och "ABS service erfordras" samtidigt som bilen går lite ojämnt tvekar vid acc o ytterst sällan men ändå tjuvstannar när man tex kommer fram till rödljus o trycker ner kopplingen för att lägga i 1:an o vänta på grönt.
Om detta sa killen i verkstan att byta främre lambdasond och ABS-styrenhet så det står på programmet just nu.
Men AC i bilen funkar inte heller, likaså farthållaren. Farthållaren har jag läst på forumet om att för någon/några så funkade den igen efter byta av ABS-styrenhet. Så jag hoppas på det.
Det felkoder som jag antar har med AC o göra är.
CCM-0003 Fläktmotor kupètemperaturgivare felaktig signal
CCM-0004 Kompressor felaktig signal
ECM-5000 A/C-tryckgivare - signal saknas
Andra intressanta felkoder:
ECM-2810 Främre lambdasond bank 1 värmning - signal saknas
ECM-91CF Bromspedalläge felaktig signal
ECM-644A Kamaxelreglering felaktigt läge
ECM-6806 Turboreglering flödesfel- för lågt flöde
ECM-1300 Luftmassmätare för lågt flöde
ABS-0070 Pumpmotor felaktig signal
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig om vad mer jag ev behöver byta? AC tryckgivare? Var sitter den? Lätt att byta?
Om detta sa killen i verkstan att byta främre lambdasond och ABS-styrenhet så det står på programmet just nu.
Men AC i bilen funkar inte heller, likaså farthållaren. Farthållaren har jag läst på forumet om att för någon/några så funkade den igen efter byta av ABS-styrenhet. Så jag hoppas på det.
Det felkoder som jag antar har med AC o göra är.
CCM-0003 Fläktmotor kupètemperaturgivare felaktig signal
CCM-0004 Kompressor felaktig signal
ECM-5000 A/C-tryckgivare - signal saknas
Andra intressanta felkoder:
ECM-2810 Främre lambdasond bank 1 värmning - signal saknas
ECM-91CF Bromspedalläge felaktig signal
ECM-644A Kamaxelreglering felaktigt läge
ECM-6806 Turboreglering flödesfel- för lågt flöde
ECM-1300 Luftmassmätare för lågt flöde
ABS-0070 Pumpmotor felaktig signal
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig om vad mer jag ev behöver byta? AC tryckgivare? Var sitter den? Lätt att byta?
XC60 Polestar D3 AWD R-Design Aut. MY-12
- By KLM77