Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Omöjligt att säga, finns mycket det skulle kunna vara.
K-stag,kulleder,inre styrstag, länkarmsinfästningar, övre lagring till stötdämparen (fjäderbenslagring). Framvagnen består som du ser av en mängd rörliga delar.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av greeeken
ÄR det nu under vintern detta fenom händer dig?
av Molle
Aha okej.. Hade för mig att det var ett vanligt fenomen på bilen..

Har bara haft bilen på vintern, köpte den för ca 3 månader sen. Så jag vet ej.. :)
Användarvisningsbild
av Danneman
I vissa fall kan det räcka med att göra rent i "koppen" som fjädern ligger i, med högtryck, spruta på lite underedsmassa. Finns också dämpare som man kan montera på fjädrarna.
Men som sagt, det kan vara andra saker också. Det ovannämda är det som jag har fått göra varje vinter på v70n + S60, efter det brukar det vara tyst.
Grus och annat skit som flyger upp i fjäderkoppen.
Användarvisningsbild
av hakank
Danneman skrev:I vissa fall kan det räcka med att göra rent i "koppen" som fjädern ligger i, med högtryck, spruta på lite underedsmassa. Finns också dämpare som man kan montera på fjädrarna.
Men som sagt, det kan vara andra saker också. Det ovannämda är det som jag har fått göra varje vinter på v70n + S60, efter det brukar det vara tyst.
Grus och annat skit som flyger upp i fjäderkoppen.
Ingen som har en bild på vad exaxt denna kopp sitter?

Hälsningar,

/Håkan
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

På mitten av framdämparen sitter fjäderskålen. Det är denna som ska rengöras.

/Henrik

Bild

Är det någon som kalkylerat på om[…]

V90cc vibrationer

Jag har inte kört just den modellen, men gene[…]

Volvo har inga rekommendationer att inte ladda hyb[…]

Vi som beställt nya XC60

Det var en fet sådan. Om du får fö[…]