Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magand06
En mycket enkel fråga:
Jag håller på att felsöka signalhornsbortfall på min XC90. Relät funkar så nästa steg blir att mäta vid signalhornet... men var sitter detta, och vad måste jag motera bort för att komma åt de? (Grill + främre kofångare nogsammt undersökta utan resultat)
Tack på förhand!
Du tar ut höger, sett innifrån, huvudstrålkastare helt och hållet, det är hur enkelt som helst. Bara dra upp de två låsjärnen som du ser på bakre delen av strålkastaren, dom är vinklade upptill. Sen kopplar du bort sladdarna och lägger strålkastaren på ett säkert ställe.....den kostar en förmögenhet att köpa ny om du drämmer den i backen.

I hålet efter strålkastaren ser du nu signalhornen, för att lättare få loss konsollen som hornen sitter i, så ta loss det ena hornet helt och hållet. Lossa därefter konsollens skruv och vinkla ut konsollen med det andra hornet på. Koppla isär kontaktstycket och thats it!

Sen är det bara att vända på steken för att få ihop det igen.
Om jag inte är helt ute och turnerar så sitter signalhornen på din kärra innanför kylargallret, som i sin tur sitter med åtta clips. Fyra uppe och fyra nere, lossa på dessa och du kommer få loss grillen och kommer på så vis åt signalhornen.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]