Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80Frälst
Hej alla!

Har en fråga. På min bil så låter det vid remmen som driver ac pumpen med mera..
Det låter typ tzik tzik tzik och ökar vid gaspådrag. Jag har kollat upp ac pumpen, För den gick igång var 3sek tidigare.
Men har fyllt på med gas. Så nu går den inte igång så ofta.

Är det nån som har råkat ut för detta och kan ge mig lite tips. :?:
av S80Frälst
dieselmagnus skrev:Funkar inte AC:n kan det ju vara kompressorn. Hur länge sedan var det dy bytte multirem samt spännrulle och löprulle?
hehe.. jo då. AC:n funkar. Jag menade bara att pga lite lågt med gas, så gick kompressorn hela tiden. Men nu går den inte igång så ofta. :)
Toffelhjälten skrev:Frihjul till generator är felet.
Hej Toffelhjälten. Tror du att det kan vara det. Vilket hjul är det. Skulle man kunna få se en bild. Annars så kanske jag kan ta en på min bil. Ok nu till nästa fråga, Hur löser jag detta. Kan man smörja upp, eller åker man kanske på en dyr kostnad nu? :???:
av S80Frälst
Martinmat skrev:På min fick jag missljud när multiremmen var sliten, bytte den sedan vart det tyst. Var en typ av gnisslande ljud....
Hoppas att det är den som det låter ifrån...Men jag misstänker att det nog är någon rulle som håller på och gå :(
Var "bör" man köpa remmen då, går det bra med biltema ifall dom har, eller ska man kanske köpa ifrån skruvat.se?
av S80Frälst
Skulle man inte kunna ta och testa med att ta bort remmen, och provstarta bilen, Och höra om det blir någon skillnad.?

bara en tanke...

Jag undrar varför det finns två likadana kitt från skruvat. Fast den ena är billigare.??

http://www.skruvat.se/Drivremskit-P13750.aspx

och den andra http://www.skruvat.se/Drivremskit-P13749.aspx
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]