- sön 05 feb 2006, 23:40
Jag hade tänkt byggt en eget cat-backsystem. Mest för att det inte finns nåt system som jag tycker om.
Tänkte basera det på en burk i 'kardantunneln' sen ett 'Y-rör' som drar rören till vardera sidan. Jag vet att det finns färdiga system. Men dessa baseras på en stor box där den nuvarande ljuddämparen ligger och sen ett rör över till andra sidan. Så vill jag inte ha det.
Tror ni det kommer bli för bullrigt med bara en ljuddämpare efter 'catten'
Eller måste man ha ljuddämpare precis innan slutröret för att det skall dämpa något?
Bilen är en lättrycksturbo som kommer ha BSR Steg 1.
Turbobilar låter ju inte lika mycket som en sugmotor. Mest är det väl för att turboturbinen hackar sönder ljudet.
Tänkte basera det på en burk i 'kardantunneln' sen ett 'Y-rör' som drar rören till vardera sidan. Jag vet att det finns färdiga system. Men dessa baseras på en stor box där den nuvarande ljuddämparen ligger och sen ett rör över till andra sidan. Så vill jag inte ha det.
Tror ni det kommer bli för bullrigt med bara en ljuddämpare efter 'catten'
Eller måste man ha ljuddämpare precis innan slutröret för att det skall dämpa något?
Bilen är en lättrycksturbo som kommer ha BSR Steg 1.
Turbobilar låter ju inte lika mycket som en sugmotor. Mest är det väl för att turboturbinen hackar sönder ljudet.
/Rick!
2002 S60 2.4T AWD Automat
Svart Metallic - BSR PPC steg 1 - BSR avgas - Eibachsänkt
2002 S60 2.4T AWD Automat
Svart Metallic - BSR PPC steg 1 - BSR avgas - Eibachsänkt