Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CuteStoffe
Är det samma torkarmotor på v70 som xc90? har en xc90 03:a undrar vilka motorer som passar.
är det någon som har en över kanske?
av CuteStoffe
CuteStoffe skrev:Är det samma torkarmotor på v70 som xc90? har en xc90 03:a undrar vilka motorer som passar.
är det någon som har en över kanske?

Svar: motorn passar från nyare v70 bytte bara armen (pinnen) för spolarvätska.
av Cedrix
Att inte Volvo får någon ordning på denna skit torkare, har pajjat min 3 ggr nu.

Har nu köp en toorkare på biltema osm jag hoppas kunna bygga om så att den passar bak på min V70. Om detta går som blir det i alla fall billigare varje gång den går sönder, men Biltema kanske har bättre kvalite på sina prylar (och inte använder plast drev)
av VXC70
fukten som blir när det är sånt baksug på dessa kombibilar i detta salt landskap är nog boven dramat.

när man har en som funkar gäller det nog att smörja och använda den så den inte börjar kärva...
av Cedrix
VXC70 skrev:fukten som blir när det är sånt baksug på dessa kombibilar i detta salt landskap är nog boven dramat.

när man har en som funkar gäller det nog att smörja och använda den så den inte börjar kärva...

Är tyvärr inte fukt och salt som är problemet på min, utan den där automatiska funktionen som gör att torkaren startar när jag lägger i backen (ja jag vet att man kan ta bort den funktionen hos Volvo) och det är is på rutan. Då går torkaren utanpå isen och styper i vingen och resutatet är att jag blir 2300:-fattigare.

Biltema varianten sket sig, tappar spolningen på rutan med den.
av JörgenB
Cedrix skrev:
Har nu köp en toorkare på biltema osm jag hoppas kunna bygga om så att den passar bak på min V70. Om detta går som blir det i alla fall billigare varje gång den går sönder, men Biltema kanske har bättre kvalite på sina prylar (och inte använder plast drev)
Vilken har du köpt?
Den här
http://www.biltema.se/sv/Bat/12-V/Vindr ... rkarmotor/
Ser ut att vara i rätt form. Ska mäta och se lite om inte en sån ska in i min bil.
av Andis
Tartryffel skrev:
Andis skrev:Någon som testat denna torkarmotor som säljs i staterna?

Funderar på att ta hem en skulle landa på 1900 kr tullad momsad och klar här i sverige.

http://cardone.com/English/club/members ... NUM=434807

A-1 CARDONE Part # 434807 Reman. A-1 CARDONE Wiper Motor w/o Washer Pump -

Mvh
Andis
Det är ingen tull och moms på varor från England.
Känner till många bildelsföretag i USA men inga i England.

Några tips på några i England?

Mvh
Andis

@Lövet , Kanske i den ordningen vi får[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]