- tis 20 jul 2010, 21:36
Jag "råkade ut" för någonting i morse när vi skulle bege oss ut med vår v70 2.4 170. När jag svängde in på parkeringsplatsen efter ca 400 meter så stannade bara motorn efter att ha frikopplat och bromsat. inga tendenser att motor gick dåligt innan (har ALDRIG gått dåligt ....peppar peppar ??:-/ ) När jag sedan skulle starta upp bilen igen så startade den först efter kanske 5 sekunder för att sedan ha en tomgång på ca 400-500 rpm för att sedan stanna. Startade upp motorn igen och samma sak då , låg tomgång trots att jag slagit av ECC och andra strömförbrukande substantiv.
När jag gasade på försiktigt så jovisst så gick varvalet upp och när jag släppte på gasen så höll den en normal tomgång.. Efter det så gick den bra(som vanligt)
Vad / varför gick den så dåligt. Kan det ha varit någon tempgivare ? ??:-/
När jag gasade på försiktigt så jovisst så gick varvalet upp och när jag släppte på gasen så höll den en normal tomgång.. Efter det så gick den bra(som vanligt)
Vad / varför gick den så dåligt. Kan det ha varit någon tempgivare ? ??:-/
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
VOLVO V70 2,4 170 -02 6 speed (5 fram och 1 bak)
VOLVO V70 2,4 170 -02 6 speed (5 fram och 1 bak)
- By least