- tor 08 jul 2010, 18:18
Hade bilen på verkstan idag för diagnostikprov och datorn fick fram felkoden "ECM-2120 främre lambdasond, styrning element - för låg signal". Är detta något som måste bytas lr går det att reparera på nåt annat sätt? Byte av lambdasond skulle gå på med material + jobb ca 2500:- samt så släcker de felkoden också utan kostnad. Om jag skulle byta sonden själv - är det Volvos artnr jag ska rätta mig efter för att få rätt sond vid köp i annan butik??
Mekanikern sade att det kan vara skadligt för motorn att åka så för llängen då motorn får för ( motsatsen till fet blandning - står still i mitt huvud för tillfället) så topplockspackningen kunde gå elr brända ventiler som resultat av detta. Stämmer det elr säger han så bara för att få in bilen på rep? Som jag nämnt tidigare så går bilen bra som den alltid gjort förutom att felmeddelandet finns där, hur ska jag göra?? Nån snäll själ som kan bena ut detta åt mig. ?:-/
Mekanikern sade att det kan vara skadligt för motorn att åka så för llängen då motorn får för ( motsatsen till fet blandning - står still i mitt huvud för tillfället) så topplockspackningen kunde gå elr brända ventiler som resultat av detta. Stämmer det elr säger han så bara för att få in bilen på rep? Som jag nämnt tidigare så går bilen bra som den alltid gjort förutom att felmeddelandet finns där, hur ska jag göra?? Nån snäll själ som kan bena ut detta åt mig. ?:-/
Bmw 520d xdrive - 2017
Bmw 520d - 2013 Såld
Volvo S80 D5 - 08 Såld
Volvo S80 - 01 Såld
MB 200E - 90 Såld
MB 190E - 87 Såld
Bmw 520d - 2013 Såld
Volvo S80 D5 - 08 Såld
Volvo S80 - 01 Såld
MB 200E - 90 Såld
MB 190E - 87 Såld
- By kvillebäck