Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göran E
Jag har upptäckt rost på listerna som sitter mellan stora och lilla rutan i bakdörrarna. Är detta vanligt? Det sitter ju som gummi runt och rosten verkar trivas mycket bra i fukten där i.
Vad gör man åt detta? Åker till verkstaden och byter listerna? Någon som har en gissning på vad kalaset kommer att kosta?

/Göran
EDIT: S60 2,4T -01
Senast redigerad av 2 Göran E, redigerad totalt 0 gång.
av NCR
Göran E skrev:Jag har upptäckt rost på listerna som sitter mellan stora och lilla rutan i bakdörrarna. Är detta vanligt? Det sitter ju som gummi runt och rosten verkar trivas mycket bra i fukten där i.
Vad gör man åt detta? Åker till verkstaden och byter listerna? Någon som har en gissning på vad kalaset kommer att kosta?

/Göran
Det vore bra om du lade till vilken årsmodell och så din bil har i din signatur.
av Teemu
kan man inte ta sådant på rostskyddsgarantin tro?
av Göran E
Ska in till Bilia imorgon tror jag och köpa ett motorfäste. Kanske kan någon komma ut och titta på det. Jag återkommer.
av jonzeboy
Göran E skrev:Ska in till Bilia imorgon tror jag och köpa ett motorfäste. Kanske kan någon komma ut och titta på det. Jag återkommer.
Är inte det typ aluminium el nåt som ärjar
Jag har samma fenomen på min
av Göran E
jonzeboy skrev:
Göran E skrev:Ska in till Bilia imorgon tror jag och köpa ett motorfäste. Kanske kan någon komma ut och titta på det. Jag återkommer.
Är inte det typ aluminium el nåt som ärjar
Jag har samma fenomen på min
Nej om man lyfter på gummit o kollar så är där rikligt med brunorange rost. Riktig rost är det alltså tyvärr. Ramlar loss bitar till och med.
Användarvisningsbild
av VS60
Har man inte röstgaranti på volvo?
av nevyn
jo när det rostat håll i karossen.. :D
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

För att förtydliga vad jag sa om bytesin[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]