Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hj
Sitter och rotar i detaljfakta om min S60 och har börjat koda av bilens VIN med hjälp av http://apps.volvocars.us/ownersdocs/200 ... n2001.html.

De sista sex siffrorna är bilens serienummer.

Om mitt VIN slutar på t ex 053826, innebär det då att min bil är den 53826:e tillverkade i hela S60-serien sedan starten, eller är det den 53826:e av den årsmodellen, eller betyder serienumret något helt annat?

Tips någon? :)
av Frigge
hj skrev:Sitter och rotar i detaljfakta om min S60 och har börjat koda av bilens VIN med hjälp av http://apps.volvocars.us/ownersdocs/200 ... n2001.html.

De sista sex siffrorna är bilens serienummer.

Om mitt VIN slutar på t ex 053826, innebär det då att min bil är den 53826:e tillverkade i hela S60-serien sedan starten, eller är det den 53826:e av den årsmodellen, eller betyder serienumret något helt annat?

Tips någon? :)
Det är den 53826:e S60:n. Det är din bils chassinr,hela vin nr:et är din bils identifikation.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av hj
Tack för hypersnabbt svar en lördagkväll! :D
av Frigge
Ja, frun o barnen sover o inget på tv :lol:

/Fredrik
Användarvisningsbild
av hj
Tell me about it... har surfat runt hos olika Volvoklubbar och -sajter i flera timmar ikväll! Härligt tidsfördriv...
Användarvisningsbild
av CarMan
själv har jag en V70N mes schassi NR 282
av Frigge
CarMan skrev:själv har jag en V70N mes schassi NR 282
Var har du fått tag på den ??
Dom brukar ju gå i krockväggen om dom har ch under 500-700 !
Så tidiga ch nr brukar ju aldrig nå kunder eller rättare sagt SKA aldrig komma ut
Testbil eller pressbil kanske ?

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:
CarMan skrev:själv har jag en V70N mes schassi NR 282
Var har du fått tag på den ??
Dom brukar ju gå i krockväggen om dom har ch under 500-700 !
Så tidiga ch nr brukar ju aldrig nå kunder eller rättare sagt SKA aldrig komma ut
Testbil eller pressbil kanske ?

/Fredrik
den har gått som tjänstebil vad jag kunde se. den är "tyskspecad"
det konsiga är att den bara hade rullat 1800 mil när jag köpte den.

men den är tidig det märks, det är många kanpanjer som inte gäller på mitt schassi nmer, då bilen är för tidig (troliken har dom inte börjat att presa priser via nya levrantörer)
sen sä kan man se att visa jordpunkter ser anorlunda ut & nått fäste till turboröret m.m.
av Frigge
Det är utan tvekan den tidigaste jag hört talas om.
Var helt 100 på att så tidiga inte släpptes ut faktiskt.
Har den fungerat bra ?

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Jensen
Bilar med så låga Ch nr brukar oftast vara förseriebilar, bilar som gått som testbilar mm.
Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]

Hur mycket kör du med släp? Såvitt[…]

Fällbart framsäte?

Och att det saknas i handbok är ju för […]