Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
volvo har adapter för antenn & ström/högtalarkablar, samt en ny sarg så din stereo passar.
av Fred
De flesta stora bilstereobutikerna har allt man behöver. Den här är bara ett exempel men de är väldigt trevliga att ha att göra med!

Mvh
/Fred
av Oliverericsson
Tack, hittade sidan igår men kollade inte så värst mycket. Ska ta en närmre titt nu ikväll.

Vet du ifall man måste fästa stereon på något sätt eller om det bara är att skjuta in den i hålet efter den gamla?

Mvh Oliver.
av Fred
Det kan jag tyvärr inte svara på då jag själv är otroligt nöjd med min originalstereo efter att jag bytte från 603:an till 803:an och stoppade i DLS-steg och DLS-högtalare runt om! Det enda som saknas är en liten sub som kan avlasta djupbasen i övriga högtalare.
av Oliverericsson
Okej, det jag är ute efter är att kunna spela upp mp3-filer från skiva, koppla in via aux samt usb och lite sådana finesser, i övrigt är jag nöjd med ljudet i bilen, förvånansvärt bra faktiskt!
av Tartryffel
Om du kan leva utan mp3 från skiva (skivor är ändå hopplöst omoderna) så räcker det med en iPodadapter för att få till det du efterfrågar. Då får du dessutom behålla funktionerna i rattknapparna.
av Oliverericsson
Hm.. har tänkt på det faktiskt. Såg någon som gjort det här på sidan. Hur mycket kostar en sådan adapter på ett ungefär?

Edit: För om den ändå kostar runt 3000kr så byter jag lika gärna stereo helt :)
av Fred
Backes har iMIV:n men den kostar över 3000 kr. Den stora nackdelen med att byta till en DIN-stereo är att man tappar funktionen med rattknappar samt att man tappar mute-funktionen om man har integrerad telefon.

Om man sedan tycker att det är snyggare med original eller DIN är ju väldigt subjektivt.

Mvh
/Fred
av Tartryffel
USA Spec (iPodadapter) kostar $130 + frakt. Säg att det hamnar på 1400-1500 kr med moms och tull.
Det går förresten att ansluta mute även på icke-integrerad radio. Så sent som för två veckor sen såg jag en Ericssonhandsfree med muteanslutning. Däremot försvinner ju rattknapparna, som Fred säger.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]