Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oscarr
Hade bilen inne på service i december tror jag. Då bytte dem kylarvätska, Hur tömmer man enklast systemet? Genom att plocka bort den understa kylarslangen?

Ialla fall så nu när det har blivit varmt ute så har den nedersta kylarslangen blivit för närliggande till något som blir riktigt varmt så slangen har fått massa små hål. Så jag tror volvo har monterat den fel.

Volvo säger att slangen sitter som den ska men hur fan kan den då smälta? Dessutom vill dem ha 2800kr nu när dem bytt slangen! Fyfan säger jag bara.

Gäller en v70 d5 awd automat 07.
av Andis
Ja dom enklast jobben på en bil kan verkligen ibland vara knepiga och kosta en förmögenhet.

Kommer ihåg när jag skulle hjälpa en bekant med att lämna in hans bil och hämta den och upptäckte att den vart inte varm, vi tänkte byta en termostat kan ju inte kosta så mycket sa bara till dom att byta den.

Var ingen Volvo men en syster bil till Volvo en Ford, kommer inte ihåg exakt men vi fick en liten shock när vi hämta bilen tror det var 4000 kr det kosta att byta termostat, var ett jätte jobb att byta visa det sig, man fick plocka bort en massa saker för att komma åt.

Men det vart varm i alla fall efter det.

Du har ingen bild på hur det såg ut, när slangen var dålig? låter ju onekligen för tidigt att slangen skulle bli dålig på en 2007 om den nu inte gått som taxi och är uppe i 40000 mil eller liknade.

Mvh
Andis
Mvh
Andis
Användarvisningsbild
av Bosa
Jo det är inte billigt med reparationer idag. Fick pris igår för ett kopplingsbyte, billigaste skulle ha 9600:- (10400:- inklusive byte av vevaxeltätning) och dyraste 11300:- för byte av endast koppling. Och nej Tartryffel, det är inte pga en kylarslang. ;)
Reagerade mest mot "det där känner jag igen". Tråden handlar om en kylarslang, inte höga verkstadspriser i allmänhet. Åtminstone var det så från början. Blir meningslöst om en medlem ifrågasätter priset för byte av kylarslang och förväntar sig någon slags återkoppling i ämnet, och tråden drunknar i svar som "en gång lagade jag min bil och det blev dyrt".
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]