Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dwe
Tjena ,byte klossar och skivor bak för ett tag sen och dom skriker lite,upplever det som mer när jag bromsar försiktigt.Tips på vad det kan bero på.Gjorde bytet själv :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
reklamera delarna & köp riktiga om dom inte kan leverea sånt som inte skriker (du är inte den första som har skrikande bromsar!, men varför reklamerar ingen skiten? )
När du köpte bromsarna informedare personalen om at dom skulle skricka? eller antog du att dom motsvarade orginal (dom kanske tillomed gjorde reklem för att det var lika bra som orginal?)
av Andis
Vanligt fel.

Klistra på skrikdämpningsplator på bromsklosarna.

Bruakr inte behövas på oginal belägg men väldigt vanligt på pirat belägg att det skricker vid lätt bromsning, men som sagt skrickdämpningsplator och sen är det tyst.

Lycka till.
Mvh
Andis
Användarvisningsbild
av camaro69
Vilken tur att man bara kan köpa original till bilen.

Du har en ödmjuk framtoning Carman :wink: :lol:
av Marbas
Jag har orginal bromsklossar på min Volvo, och de har börjat skrika. De skrek inte tidigare, men sen någon månad tillbaka så skriker det vid lätt inbromsning. Klossarna är långt ifrån slut. Har Volvo skrikplattor att köpa, eller var hittar jag sådana?
Användarvisningsbild
av Funk
CarMan skrev:reklamera delarna & köp riktiga om dom inte kan leverea sånt som inte skriker (du är inte den första som har skrikande bromsar!, men varför reklamerar ingen skiten? )
När du köpte bromsarna informedare personalen om at dom skulle skricka? eller antog du att dom motsvarade orginal (dom kanske tillomed gjorde reklem för att det var lika bra som orginal?)

Kan du ta och ge upp ditt korståg för originaldelar, i alla fall hejda dig ett par minuter då och då ! Ingenstans står det vad jag kan se att det INTE är original...

TS: Så till att börja, vilka delar har du använt ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av helgonet1
Andis skrev:Vanligt fel.

Klistra på skrikdämpningsplator på bromsklosarna.

Bruakr inte behövas på oginal belägg men väldigt vanligt på pirat belägg att det skricker vid lätt bromsning, men som sagt skrickdämpningsplator och sen är det tyst.

Lycka till.
Mvh
Andis
Har en S80 och mina bromsar skriker som f%#@n! Vet ej om det är original för de var bytta strax innan jag köpte bilen men ringde och kollade med Lidbil angående sk skrikdämpningsplattor och fick till svars att de används inte längre. Vet inte hur det är till V70 men förmodar att det är samma där. Går att få bort skriket med lite kopparpasta lr bromsfett på anliggningsytorna på beläggen. (D)
Användarvisningsbild
av CarMan
om man köper bromsklossar så förutsätter man väll att dom ska vara tysta, så om dom inte är tysta så ska man väll reklamera dom? inget konstigt med det. varför ska pirat tillverkarna komma undan med att göra ett sämre bilegg, som kunden sen måste modifiera för att var nöjd med ?
av Snider
Har faktiskt varit med om att orginalbelägg "skriker" dom också, dock inte lika vanligt som att piratdelar gör det. Skrikdämpningsplattor fungerar iallafall för det mesta. Finns att köpa hos Biltema eller, för de som vägrar handla där, Autoexperten.
Annars har ju faktiskt CarMan rätt, fungerar inte produkten som det är avsett så kan man alltid reklamera. Gör man det hos en märkesverkstad eller annan auktoriserad verkstad så har dom nog inte mage att neka att fixa till det. Försöker man reklamera hos någon reservdelsfirma (typ Biltema) så blir det nog svårare :roll:
//Snider
av Marbas
Mina klossar har suttit på ett tag, och tror inte det skulle gå att reklamera dem. Jag är å andra sidan inte så knisslig, utan kommer prova kopparpasta, och funkar inte det så får jag köpa skrikplattor eller helt enkelt byta klossarna. Ville mest bara ha ett tips på hur jag enkelt skulle få bort skriket, vilket jag fick. Tackar!

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]