Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pox
Båda framlagren verkar ha gett upp efter 12000mil. Volvo vill ha ca 6500:- för att byta båda. Men jag tänkte fixa det själv. Finns det någon som har lite bra tips hur man går tillväga? Jag har aldrig skruvat Volvo tidigare :oops:
av gimmi
De är enkelt,
Men jag tror att du gjorde största misstag, att du köpte navet på Biltema
600-kr !! Kvalité för dom pengarna, stor fråga för mig?
Tja, har originallagren, vilket man kan anta att det är, gett sig vid 12000 mil ska de mycket till om Biltemas skall vara sämre.
av mangoz
Samma (eller rättare sagt likadana) lager, förpackas bara i olika kartonger. Min polare jobbar på Bilia och rekommenderade mig att köpa på Biltema...
av kamilenski
Pox skrev:Nu har jag bytt lagren utan större problem. Det fick bli Biltemas :) Men "mangoz" länk stämde inte alls till min bil.
Puff puff puff ;-)

Hur funkar Biltemas lager?
Gick det byta på en timma?
av gälleryd
Köber altid SKF-hjullager :D .
av ThunderAce
aldrigstanna skrev:Är det såhär lätt? Han lossar ju inte på någonting mer än bromsar och lager?

http://volvosweden.se/infusions/fusion_ ... deo_id=128

Stämmer det till s60 2008?
inte så lätt, drivaxeln måste ut samt yttre spindelleden måste lossas, den där bilen du såg på video var nåt extremt i utrymme
så det var inga problem att byta lager där

Behöver du en lite lathund skicka ett meddelande med mejl så kan jag skicka det till dig
Detta gäller även dig Pox som skulle byt lager från början
Kablar till tändspol

Jag köpte nya kontakter på Amazon, de h[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]