- mån 24 maj 2010, 18:22
Hejjsan ny användare här med tummen mitt i handen.
Har en s80 00 med 2.0 motor och automat som börjat krångla lite, gått 19200 mil, servisar gjorda efter boken o på
volvo verkstäder.
Började med varningslampan oljetryck saknar / stanna bilen omedelbart vilken man då gjorde.
provade starta en efter 10 min igen men lampan lös igen då nästan direkt.
bogserade till mekaniker som sedan har gjort följande.
bytt oljetrycksensorn, gjort rent oljetråget (heter det så?), bytt filter samt ny o fräsh olja, han påpekade det varit
mycket "slagg" i tråget, dvs skräp som täppt igen filtren.
hämtade bilen tidigare idag och efter cirka 2mil började den lysa igen, av en slump var jag 300 meter från ovannämde verkstad så rullade dit den.
mekaniker kommer ut o jag startar den igen o lampan lyser ej då
, far hem iaf men lite orolig så man kör en sväng o efter 6-7km börjar det lysa igen, stannar, starta om o lampan lyser ej, ilsk så kör jag hem o precis vid uppfarten hemmavid börja den lysa igen..
nu står den i garaget o man skall väl ta upp den på verkstaden igen imorgon :(
men jag är iaf nyfiken om någon annan råkat ut för liknande och vad det kan tänkas var..
tack på förhand
mvh
hälsingland
Har en s80 00 med 2.0 motor och automat som börjat krångla lite, gått 19200 mil, servisar gjorda efter boken o på
volvo verkstäder.
Började med varningslampan oljetryck saknar / stanna bilen omedelbart vilken man då gjorde.
provade starta en efter 10 min igen men lampan lös igen då nästan direkt.
bogserade till mekaniker som sedan har gjort följande.
bytt oljetrycksensorn, gjort rent oljetråget (heter det så?), bytt filter samt ny o fräsh olja, han påpekade det varit
mycket "slagg" i tråget, dvs skräp som täppt igen filtren.
hämtade bilen tidigare idag och efter cirka 2mil började den lysa igen, av en slump var jag 300 meter från ovannämde verkstad så rullade dit den.
mekaniker kommer ut o jag startar den igen o lampan lyser ej då
nu står den i garaget o man skall väl ta upp den på verkstaden igen imorgon :(
men jag är iaf nyfiken om någon annan råkat ut för liknande och vad det kan tänkas var..
tack på förhand
mvh
hälsingland
- By Juan