Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jan-A
Tjena!

Var ute och försökte sladda med en V70N-06 igår, men det kändes som om DTSC:n inte gick att koppla ur utan bara antispinnsystemet trots att det på displayen stod att DTSC var urkopplat.

Någon som har liknande erfarenheter?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Tjena!

Var ute och försökte sladda med en V70N-06 igår, men det kändes som om DTSC:n inte gick att koppla ur utan bara antispinnsystemet trots att det på displayen stod att DTSC var urkopplat.

Någon som har liknande erfarenheter?
När du kopplar ur systemet så inaktiverar du antispinn till 100%, men antisladd till enbart 50%.
av Jan-A
Det förklarar saken!

Går det på något sätt att koppla bort antisladdsystemet helt?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Går det på något sätt att koppla bort antisladdsystemet helt?
Detta är något som jag hoppas CarMan kan svara på...!?

Personligen skulle jag gissa på att det inte går!
Användarvisningsbild
av CarMan
JAg har ingen info på att det går att koppla ur DSTC.

Läs en gång till i displayen, när du kopplar ut SCT funktionen, tror det stpr att antispinsystemet är utkopplat
av Jan-A
Jo, det står i displayen att DTSC är urkopplat, men som jag skrev så känns det som om antisladd fortfarande är inkopplat. Och som Jocke S skrev så kopplas antisladden bara bort till 50%.

Frågan är om det går att koppla bort helt.
Användarvisningsbild
av CarMan
dom har ändrat meddelandet på olika årsmodeller & dom har även olika funktion på olika bilar.
På R bilarna kan man höja tröskelvärdena för DSTC & köra bilen på kontrolerad sladd, men får du kast på bieln så går systemet in o rätar upp bilen.
Det ska tydligen gå att koppla ur sustemet helt på R bilarna (år minstånde dom första) via en speciell knapp tryknings kombination. men då tappar du också funktionen att bilen hjälper dig igenom snäva kurvor, vilket kan behövas då dessa bilar är tunga
på min 00:a kan jag koppla ur systemet helt.
Användarvisningsbild
av henka35
Har man AWD så går DSTC inte in så länge man har driv på hjulen. Så det går att få fina ställ, om man bara vågar gasa...

/Henrik
av dali
Jag tror man trycker 5 ggr inom 3 sekunder (eller något liknande) för att deaktivera DSTC helt på R-modellerna. Funkar inte på "vanliga" S60/V70.
av gbgaf
dali skrev:Jag tror man trycker 5 ggr inom 3 sekunder (eller något liknande) för att deaktivera DSTC helt på R-modellerna. Funkar inte på "vanliga" S60/V70.
Man trycker sekvensen Av, På, Av, På, Av och då är DSTC helt urkopplad på R:en, Det ska göras hyffsat snabbt.

Meddelandena är DSTC Nedsatt funktion, DSTC På, DSTC Nedsatt funktion, DSTC På , DSTC Avstängd.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]