- tis 11 maj 2010, 20:41
Hej alla (mitt första inlägg på detta fantastiska forum)
Är sedan 1 månad tillbaka ägare till en s60 2.4 -01 med ca 20k mil. Volvo gör sköna säten tummen upp! Med detta i åtanke tänkte jag att åka ner en sväng till Ungern (Budapest) och besöka ett par vänner.
Kl 03 på morgonen i Slovakien började bilen knagla och kraften försvann helt och motorn pendlade lite upp och ner i varv. I krypläge kom jag till en mack och där fortsatte den så. Startade om den 2st gången samma problem samtidigt fick jag veta att en volvo service skulle vara mitt resemål nu (motorlampa). Sen fick den stå 10 minuter utan tänding startade klockrent :-(O
-) ) oh var så glad då! Sen körde jag 600 km till samma kväll (ganska svalt, regn)
Nere i Ungern var allt bra (storstark 10kr) och bilen fungerade, sen efter 2 dagar hände samma sak igen och då hela tiden. Så nu står min bil där nere och jag ska flyga ner och försöka lösa det hela.
Bilen kryper fram (varvtalet hoppar) och motorlampan lyser.
:( Jag har också märkt att det rycker i belysningen på cem (fönsterhiss modulen) och jag körde felsökning via read knappen och fick fel på motor och på modulen i dörren (ddm). Det bör tillläggas att jag bytte dörr rakt av (utan dörrsida) till en nyare utan bula från skroten starax efter att jag köpt bilen.
Det är ca 300 km till närmaste volvo service
Jag har bytt topp själv på renault clio. Kan klara 6/10 svårhetsgrad.
Kan det vara gasspjället som inte vill med? ??:-/
mvh
Patrick
Är sedan 1 månad tillbaka ägare till en s60 2.4 -01 med ca 20k mil. Volvo gör sköna säten tummen upp! Med detta i åtanke tänkte jag att åka ner en sväng till Ungern (Budapest) och besöka ett par vänner.
Kl 03 på morgonen i Slovakien började bilen knagla och kraften försvann helt och motorn pendlade lite upp och ner i varv. I krypläge kom jag till en mack och där fortsatte den så. Startade om den 2st gången samma problem samtidigt fick jag veta att en volvo service skulle vara mitt resemål nu (motorlampa). Sen fick den stå 10 minuter utan tänding startade klockrent :-(O
Nere i Ungern var allt bra (storstark 10kr) och bilen fungerade, sen efter 2 dagar hände samma sak igen och då hela tiden. Så nu står min bil där nere och jag ska flyga ner och försöka lösa det hela.
Bilen kryper fram (varvtalet hoppar) och motorlampan lyser.:( Jag har också märkt att det rycker i belysningen på cem (fönsterhiss modulen) och jag körde felsökning via read knappen och fick fel på motor och på modulen i dörren (ddm). Det bör tillläggas att jag bytte dörr rakt av (utan dörrsida) till en nyare utan bula från skroten starax efter att jag köpt bilen.
Det är ca 300 km till närmaste volvo service
Jag har bytt topp själv på renault clio. Kan klara 6/10 svårhetsgrad.
Kan det vara gasspjället som inte vill med? ??:-/
mvh
Patrick
- By Wallner77