hej igen.... =)
-läser lite om oljor i forumen... *_*
-De är mycket helsyntet hit å dit och märkes oljor....så man blir ju inte mycket klockare :???:
Oljan har ju många egenskaper som den skall klara av! vilket som oftast glöms bort!
därför tror jag att de är en viktig del att man sätter kvalite' framför kvantitet.....
oljan är ju till för att smörja,rena,täta,kyla...osv. de är ju många egenskaper som inte ens nämns i trådar.........de verkar vara mode i helsyntet/literpris/ märkes olja då!
jag är dock ingen expert,på oljor....så drf sökte jag mig hit för att finna lite läsning angående oljor då! Har man en bra kvalitets olja och som "gör sitt" som den skall göra? och att man byter olja med normala intervaller? så tror jag knappast på enorma slitage på motorerna!! Har även hört att de inte är bra att slå i helsyntetiskt olja i bilar som gått på lite "tjockare" olja,för de de finns risk för eventuella läckage? om de är sant eller ej kan jag inte avgöra! Och hur dana oljan är på Feltema? eller ej vet jag ej heller.Säkert skiljer de mycket på kvaliten......
"man får ju de man betalar för" brukar de ju heta....

-)

-)