Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaob
Har en snabb fråga som jag hoppas nån kan svara på.

Bilen är en V70N-01.

OM kamremmen har suttit på bilen sen bilen va sprillans ny står det volvo på kamremmen då ?

/P
Användarvisningsbild
av CarMan
ja
av jaob
Okej.

För jag är väldigt osäker på om den är bytt...
Men det står typ Gates PowerGrip HDT eller nått liknande på den så då borde den vara bytt med andra ord.
av jaob
Dumt att byta anser jag om den är bytt för ett par tusen mil sedan...

Och det är därför jag undrar om det står volvo på den om den suttit ifrån början. För det gör det inte så då borde den vara bytt om min teori stämmer...

Men om det även kan sitta nått annat märke på den om den är orginal då är det ju en ide att byta.
Användarvisningsbild
av CarMan
låt säga att den är bytt. när byttes den (hur många mil har den som sitter gått?)
av jaob
Jag antar att den har gått 3000 mil om den är bytt vid 16 000 mils servicen då den ska bytas för första gången då ?
Tycker det skulle verka knepigt om man bytt den innan när det inte behövs.
Användarvisningsbild
av helgonet1
jaob skrev:Jag antar att den har gått 3000 mil om den är bytt vid 16 000 mils servicen då den ska bytas för första gången då ?
Tycker det skulle verka knepigt om man bytt den innan när det inte behövs.
Tio år lr 16000mil vilket som kommer först :-)-)
av jaob
Har en stämpel i serviceboken men den verkar inte så seriös och förra ägaren sa att den va bytt...
Men vet inte riktigt om man ska tro på honom därför jag undrar om man kan kolla upp det på annat sätt.

Dvs se på remmen om den är bytt, på fabrikat eller liknande...

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]