Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göran E
Torkarna för strålkastarna på min S60 fungerade inte när jag köpte bilen i somras. Jag har inte hunnit lägga ner nån energi på detta och frågar nu här om tips på vad det kan vara. Det är inte säkringen. Är detta ett vanligt fel? Brukar motorerna gå sönder?

Mvh
Göran
Användarvisningsbild
av CarMan
om nått pajar så är det motorn
av zenobia
CarMan skrev:om nått pajar så är det motorn
Nu vet jag inte hur det ser ut i Volvos torkarmotorer men på Saab 9000 var det ett litet vitt kugghjul som gick sönder. Motorn var hel och bytte man bara detta lilla plasthjul var allt ok igen.

Någon som har skruvat isär och kikat hur det ser ut inuti?
Användarvisningsbild
av Brainy
enda sättet, mig veterligen, att ta reda på om det är motorerna eller ej är helt enkelt att plocka fram multimetern och mäta om du har någon ström fram till motorerna. Har du ingen multimeter så kan du ta en glödlampa anpassad till bil, t.ex. blinkerslampa, och koppla till strömmatningen så ser du om den lyser. Kräver dock att du har sladd hemma.

/Anders
Användarvisningsbild
av greeeken
Har liknande problem
Min ena torkar motor är pajj, Det surrar o viner om den men inte fungerar den
Så jag har tänkt koppla ur dom, typ ta bort strömmen på den, Nån som har en bra ide till hur ja ska göra?

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]