Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whopidopy
Tjena Tjenare!

Jag har funderingar på att köpa en s60r 01 som har rullat ca 24tusen mil, bilen är mycket om väll skött med service osv den har varit väldigt strulfri (känner killen som säljer bilen) jag har ju själv kört bilen ett antal gånger och gillar den skarpt går fint i motor och låda. det som oroar mig är just miltalet 24tusen mil vad tycker ni kan det vara en lämpligt köp kommer jag få reperations kostnader på 20tusen om något år? jag kör väldigt försiktigt är det något spec jag behöver tänka på med tanke på miltalet?
mvh /marcus
Användarvisningsbild
av camaro69
Det tillverkades inga S60R 2001. R kom som modellår 2004.
R har 300 hk, AWD och FourC-chassi.

Så det är nog ingen riktig R du funderar på att köpa.
av llesrof
Severin skrev:Vad jag kan se så kom S60r -02
Nja, Teknikens Värld provkörde den i decembernumret 2002 och där stod det att den skulle lanseras veckorna 20 - 25. Med tanke på att de skrev detta i decembernumret så måste det gälla 2003. Auto, Motor och Sport provade dem i januari 2003.

Hur som helst, några "nollettor" av S60 R finns inte. Antingen är det en sådan där fantasi-R, en vanlig S60 som någon kletat R-emblem på för att vara extra häftig, eller så vet inte säljaren vad han/hon säljer. Kollar man Transportstyrelsens reguister så står det R efter alla S60 och då tror många att det är en R de råkat få när de köpte bilen.
Användarvisningsbild
av camaro69
Vad kan du se, i stjärnorna, eller? :wink:
Naturligtvis finns det alltid förseriebilar som "murvlar" och andra får provköra. Förseriebilarna mals till skrot efter användning, och får inte säljas vidare. Dom har massor med dispenser i sina regbevis. Samt att det kan sitta lull-lull som provas ut och kommer ut flera år senare i modellprogrammet. Men till allmänheten såldes dom på våren 2003 som modellår 2004.

Magistern, läs vad skrev. :wink:
Dom kom som modellår 2004 = MY04.

Lär du farsan din göra barn också? :wink:
Användarvisningsbild
av Severin
camaro69 skrev:
Vad kan du se, i stjärnorna, eller? :wink:
Naturligtvis finns det alltid förseriebilar som "murvlar" och andra får provköra. Förseriebilarna mals till skrot efter användning, och får inte säljas vidare. Dom har massor med dispenser i sina regbevis. Samt att det kan sitta lull-lull som provas ut och kommer ut flera år senare i modellprogrammet. Men till allmänheten såldes dom på våren 2003 som modellår 2004.

Magistern, läs vad skrev. :wink:
Dom kom som modellår 2004 = MY04.

Lär du farsan din göra barn också? :wink:
Wikipedia drygskalle
Användarvisningsbild
av Funk
Om jag inte minns helt fel så stämmer det som camaro69 skriver, S60R såldes som MY-04 med start (som brukligt) strax innan sommaren -03 i introduktionsfärgen Flashgreen.

/Thomas
av llesrof
Severin skrev:
Wikipedia drygskalle
Wikipedia och ordet "källkritik" är två ord som hör ihop. Eller borde göra det. Wikipedia är bra och man kan ofta lista ut om ens tankar har någon form av relevans eller om man är inne på helt fel spår, men man kan inte lita på detaljerna.
Användarvisningsbild
av Severin
llesrof skrev:
Severin skrev:
Wikipedia drygskalle
Wikipedia och ordet "källkritik" är två ord som hör ihop. Eller borde göra det. Wikipedia är bra och man kan ofta lista ut om ens tankar har någon form av relevans eller om man är inne på helt fel spår, men man kan inte lita på detaljerna.
Hans fakta hade räckt, allt annat svammel va onödigt

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]