Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ari
hej såg att jag måste byta brommsklossar bak på min s60-03 199hk.undrar vart är bäst o köpa dom?o hoppas ej på gnissel när man byt dom,som man hade i början vid byte på min gamla bil 850. mvh ari
Användarvisningsbild
av Ringhede
Själv väljer jag alltid orginal till bromsar när det gäller Volvo.
Inte så mycket dyrare och finns betydligt mycket annat man kan spara in på som inte är så viktigt som just bromsar.
OBS kolla upp skivorna först så inte de är slut.

Och i bak så bör du byta handbromsbackar regelbundet för att slippa haveri.
(beläggen lossar efter några år)

mvh Roland
Senast redigerad av 1 Ringhede, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ari
okey tack.jo byte handbromsbackar igår(torsdag) o köpte bilen i söndags.vart ju stopp när skulle backa inpå pplatsen.ena belägget lossnat i handbromsen.ej kul o skruva direkt men det måste man ibland.kompisens pajadei högfart,gick på 10.000krolaga på volvo.
Användarvisningsbild
av Ringhede
Numera finns en del man kan byta om man får totalhaveri så man slipper göra gamla dyra sättet.
Men bäst är att byta backar regelbundet.

Till det positiva är att man då alltid har handbrom som fungerar och att bilprovningen aldrig har bromsar i bak att klaga på.
(förutsatt att man ser över bromsar i bak varje gång man byter handbromsbackar)

Dett är ett relativt enkelt jobb och de flesta som mekar lite klarar av att renovera bromsar på en Volvo.

Då blir det billigt till och med med orginaldelar.
Har sparat massor med pengar tack vare en vettig konstruktion på bromsar på Volvo S60 o V70 (bortsett från handbromsbackarnas band som lossnar)

mvh Roland

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]