Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SVENNEV70
Tjenare!
Tänkte fixa så att jag slipper använda mig av fm transmitter när jag skall spela musik fån mp3 spelaren.
Det är möjligtvis ingen som vet vilken kontakt (hur många stift ) det är till aux delen som är på baksidan av stereon om jag nu inte hört eller har fattat fel, för det är väll det på baksidan. TIll lågnivån va det ju en dinkontakt sen var det en kontakt till som jag hört att det va aux.

Tänkte nämligen göra så här om det går?

Sätta ditt en adapter med rätt auxkontakt då såklart som sedan går över i rca anslutningar. Sedan sätta ihop det med en rca kabel som går över till en sån kontakt som sitter på vanliga hörlurar, och sedan in i kontakten för hörlurar i mp3 spelaren.´

Någon som vet hur det funkar med aux på stereon? Har ju en HU603.
Funkar det att göra så som jag har tänkt?
Behövs det några omprogrameringar för att detta ska funka?

Någon som har nått förslag annars på hur man kan göra?

Väldigt tacksam för svar!

Tack på förhand Kristoffer
Användarvisningsbild
av Ricke77
Om jag har förstått det rätt så är det väl inte direkt en lågnivåingång utan det är ingången för CD-växlaren. Men det ska fungera. Bara att leta rätt på en adapter.
Kolla bland reparationstipsen här på forumet. Har för mig där var någon som kopplat in någon form av mp3-spelaradapter.
Du behöver ha en ipod-adapter för att kunna köra MP3-spelare. Gör en sökning på ipodadapter här på forumet kommer du få upp massor av trådar om detta.
Denna kopplas in i CD-växlar ingången och "lurar" stereon att ipod/MP3-spelaren är en cdväxlare.

Tror det är den här tråden Ricke77 menar
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... pod#p21486
Användarvisningsbild
av SVENNEV70
Så hur skulle det bli om jag gjorde som jag tänkt? Fattar inte stereon att den ska ta emot och spela upp musiken eller vadå? Måste man ha den adapter grejen för att stereon ska fatta att det är något men inte en cd växlare?
Det är inte så att när man använder en sån adapter som övergår till rca så aktiverar man aux ingången och det spelar up?
mvh
av Fred
Den ingång du ska använda är inte en vanlig lågnivå/AUX-ingång. Därför behöver du en iPodadapter emellan, det går inte att koppla en extern ljudkälla med enbart adapterkablar! Det finns olika varianter på iPodadaptrar och alla har diskuterats många gånger på forumet. Gör som Stupid-Flanders skriver, sök på forumet så kommer du hitta all information du behöver!

Tråden som Fredrik skrivit är den som bäst beskriver hur monteringen går till.

Mvh
/Fred

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Volvo car UX

Hur vet jag om min Volvo omfattas av uppdateringen[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]