Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Åsberg
Hej ! Satte på mina nyinköpta 19" på min V70n i helgen och bilen vill svänga av sig själv känns det som och den spårar ngt otroligt ! Någon som haft detta problemet ??

Tacksam för svar !

// Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
köper man fel ofset så brukar det bli så !!!
har man sen dåliga bustningar så blir det värre.
Användarvisningsbild
av siviak
Hade 225 på mina gamla 17" och tyckte den spårade för mycket, bytte till 215 istället och fick en mycket mer behaglig bil att köra!
Användarvisningsbild
av Magnus308
Jag har nog aldrig kört en bil med breda lågprofildäck som inte varit spårkänslig och man kan säga vad man vill om ballongdäck men dom har en oslagbar komfort.
av Bagy
Magnus308: Precis så är det. Breda lågprofilare spårar, så är det bara! Sen har väl sveriges vägar lite med det att göra också!
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Åsberg skrev:Hej ! Satte på mina nyinköpta 19" på min V70n i helgen och bilen vill svänga av sig själv känns det som och den spårar ngt otroligt ! Någon som haft detta problemet ??

Tacksam för svar !

// Fredrik
Kolla upp länkarms bussningarna. Är dom bra så åk och gör en hjulinställning. Hade problem med att min spårade en del när ja slängde på mina 19 tummare. Bytte bussningar och gjorde en hjulinställning sen blev det mycket bättre.
Se till så du har ordentligt med luft i däcken 3,2-3,5 kg.
av JK24T
Och om du funderar på att byta bussningar ta då en titt på PowerFlex för främre länkarmarna.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]