Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är BiFuel -06 på något sätt annorlunda från de övriga BiFuel?

Serviceschema 2A innehåller ju punkter för CNG, så det är vad jag har gått efter till min -02...men det kanske har varit fel? Var har du fått uppgiften att din bil ska ha 2B?

Mvh
/Fred
Det står "2B" på orderbekräftelse från verkstaden. Jämför jag serviceprotokollet 2A med datautskriften från verkstaden ser jag även att några punkter inte finns med. Det gäller kontroll av stötdämpare och kontroll av avgassystemet. Finns i huvud taget inte med och således inte ikryssat av meken heller.

Bi-fuel har automatisk nivåreglering på stötdämparna bak och de kostar 8-10' att byta. Fint om det finns en servicegaranti att hänvisa till då.
Tror inte att det är ngn skillnad på service vad avser gassystemet.

/Arne
av Fred
Jag förstår inte riktigt vad du menar...har datautskriften fler eller färre punkter än vad serviceprotokoll 2A har och hur menar du med servicegaranti på stötdämparna?

Enligt min personliga mek (på Rejmes i Linköping) så går inte avgassystemet sönder på BiFuel-bilarna...fråga mig inte varför dock... 8)
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]