Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrpattaya
Hejsan
Jag köpte en s80 99a för ca 2 månader sen har haft start problem sen i början när jag vrider om så går start motorn runt i full fart efter ca 1-3 min så brukar bilen hoppa igång e precis som den inte tänder lr inte får bensin brukar alltid få upp felmeddelande som abs och stc när den inte vill starta men de försvinner direkt när den går igång.Jag har bytt följande stor service, vvt alla tändspolar gasspjäl impulsgivare gjort uppdatering på ecm och etm och nu har jag även bytt bensin pump tankarmatur bilen går hur fint som helst det enda problemet är att det alltid e problem att starta några gånger när jag har försökt starta i ca 4 min så batteriet blitt helt slut så har de klickat och så har den hoppat igång när batteriet precis ska ta slut helt. Jag ger snart upp har läst av felkoder men kommer inte fram till något mer en det som är bytt hjääälp vad gör man?..............
av mrpattaya
hej tack för ditt svar tror inte riktigt att det kan vara batteriet har laddat upp det men har märkt att om jag slår på tänningen väntar 10 sec stänger av tänningen och vrider på den igen väntar ca 15 sec brukar den hoppa igång direkt de verkar som de är nått med bränsle tillföringen men har ju just bytt pump någon som har nån ide?
av mrpattaya
Hej allihoppa nu har jag även köpt nytt batteri ingen skillnad .
någon som tror att det kan vara nån styrenhet som jävlas? tacksam för tips !!
av shitbeens
Hej
Tänkte bara kolla om det löste sig för dig och i så fall hur?
Har samma motor, samma årsmodell, samma problem :)
Har också bytt startmotor osv.
Tacksam för lösning
MVH
Micke
av mrpattaya
Hej allihopa har även bytt styrenhet kollat diverse relän bytt bensinpump men fortfarande inte hittat felet men har dock märkt en grej när jag bytte start motor startade den bra i 2 veckor sen blev det som vanligt igen sen råkade en polare sabba bakelit fästet på start motorn så fick byta start motor igen och då blev de lika dant igen bilen starta ok nån vecka och nu lika dant igen tacksam för svar och skulle du komma på lösningen micke så hör gärna av dig
Användarvisningsbild
av wissel
Det bör väl sitta en Backventil i bränslesystemet...?
Om den är paj så är ju hela systemet tömt när du skall starta ?!
av shitbeens
Hej
Köpte först en ABS Styrenhet som inte passade alls och tröttnade lite på det.
Jag tog isär ABS styrenheten och lödade om lödningarna i den.
Detta fungerade utmärkt så nu tänds och släcks inte mina abs och stc lampor längre och bilen startar som den ska. Helt fantastiskt att detta verkade vara orsaken till startproblemen.
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]