Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
Tjena
Är det någon som har erfarenhet av nivålarm till V70? Har beställt det till min -06 som leveraras v.5-6. Går det att stänga av med hjälp av någon knapp etc. med tanke på om man åker färja etc. Utlöses larmet lätt vid gugningar eller måste bilen lyftas typ som när gubbarna snor däcken för dig? Jag beställde med 17" Oterera fälgar och kände att de 1200 kr för nivålarm kanske kan vara värt det om man slipper självrisken om de skulle ta mina däck i framtiden.
Användarvisningsbild
av CarMan
boeder skrev:Tjena
Är det någon som har erfarenhet av nivålarm till V70? Har beställt det till min -06 som leveraras v.5-6. Går det att stänga av med hjälp av någon knapp etc. med tanke på om man åker färja etc. Utlöses larmet lätt vid gugningar eller måste bilen lyftas typ som när gubbarna snor däcken för dig? Jag beställde med 17" Oterera fälgar och kände att de 1200 kr för nivålarm kanske kan vara värt det om man slipper självrisken om de skulle ta mina däck i framtiden.
när man åker färja ska man trycka på knappen som stänger av BLL, denna knap stänger även av nivåsensor & rörelsesensor
Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]