Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Letar efter sdesteps / sidorör / running running boards till min XC90 2006 V8.

Har hittat modeller på Qpax (7200 SEK, men steg bak bara), Vool (5700 SEK ) och sedan i Bilias katalog monterat och klart för 8960. Ringde brabil som ville ha 11300 inkl montering.

Finns det någon model ni gillar bäst?

Hur svårt är detta att montera? (har aldrig mekat med bilar men har tagit isår en massa datorer :oops: ) Kan man komma in på vilken lokal verkstad som helst och betala dom?

Tack på förhand!

/Serge
volvos sats är så enkel att du kan montera den själv, finns tydlig beskkrivning att följa.
skroten, annars volvo (om det är volvo grejor du söker)
Det borde vara staffbart att lägga annonser på blocket och inte svara telefon eller mejl. :twisted:

Bilia vill ha 9750:- för ett par nya. Man ska nog övervaka Blocket lite till... och hoppas att någon svarar!
Jag köpte mina från http://www.mr-sweden-motorsport.de/onlineshop (eller direktlänken till produkten http://www.mr-sweden-motorsport.de/onli ... 58a726b24c).

Det blev något billigare än det mesta som jag hittat här hemma (625€ inkl. frakt) och lite "maffigare" (80 mm diameter inte 60-65 som ju är brukligt här).

Edit: Tydligen är det inte så ovanligt med 76 mm heller, vool.se har ju nästan uteslutande den dimensionen.

Ett litet varningens finger dock: de var inte för snabba med leveransen (ca 4 veckor tog det). De hade tydligen lite strul med sin underleverantör. Dock var de väldigt snabba och tydliga i sin kommunikation (gick bra på engelska, trots att de är tyskar :wink:) .

Det gick jättelätt att montera själv också, bra instruktioner följde med (shit, jag borde få betalt som jag promotar här :-) ).

@XC60Recharge , Bilen jag har tittat på &[…]

Elpriset

Ser ut som om det är en glädjefaktor p&a[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]