Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crossmatte
Hej.

För ett tag sen så fick jag det berömda belägg-släppet på ena handbromsbacken. Efter att jag bytt så får jag den inte att bli riktigt bra, de blir inte stumt när man lagt i handbromsen o sen rör på hjulet fram o tillbaka, man hör även hur fjädrarna rör på sig vid det hjulet. Den tar heller inte lika bra på den sidan. När jag bytte så slippade jag rent inuti skivan så belägget tar på hela ytan.

Tacksam för förslag på vad som kan vara fel mina ideer är slut.

MVH Matte
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har varit med om detta vid flera tillfällen & alla gånger så har det varit så att kundrna köpt Pirat prylar. montara orginal så funkar det.
av Tomisco
Behöver man inte slita in de nya backarna lite? Har för mig att Volvos rekommendation är att åka sakta en liten
bit i låg hastighet och sedan justera handbromsen. Nån som provat det?
Tack för snabba svar.
Jag har kört in dem på det sättet. Hörde det innan med.
Backarna och monteringssatsen kommer från skruvat .se, så du tror att det funkar om jag köper orginal? Dom flesta säger ju att volvo orginal belägg är jätte dåliga?
Vad är det för pris på orginal delarna som behövs?

MVH Matte
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo beläggen är jätte bra, dom funkar alltid & pasformen är kanon. (priserna varierar lite mellan olika handlare)
CarMan skrev:Volvo beläggen är jätte bra, dom funkar alltid & pasformen är kanon. (priserna varierar lite mellan olika handlare)
Är det samma belägg som det pratas om i den här tråden?

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=49833
jaa, hmm det är en akilleshäl på dessa bilar
Det sjukaste av allt är ju att de inte ens verkar ha åtgärdat kvalitétsproblemet! Många vittnar ju om att beläggen som säljs av Mekonomen och skruvat.se inte alls har problem med separation. Vad gör Volvo...? Jo, de fortsätter sälja sina farliga belägg utan att ändra leverantör! Om Mekonomen kan sälja belägg som håller från någon leverantör borde väl Volvo kunna köpa in från samma?!
Volvo tjänar stora pengar på att låta kunderna reparera handbromsen, de har inget intresse av att åtgärda denna skitkonstruktion så länge kunderna betalar.
av tomme
Blir alltid lika förvånad när min volvohandlare inte klarar av att plocka ut rätt reservdelar, min förra bil en V70 awd -98 handbromsbeläggen släppte (i vanlig ordning) köpte nya belägg. hmm vad mysko men dom passade inte, pratade igen med volvos kundmottagning, "men dom ska passa" när en "gammal" kunnig mek passerar och hör vår dissektion om bromsars vara eller inte vara, så kommer det ett väldigt uttömmande svar! gissa vilket!
av Thomas J
Jag har nya handbromsbelägg från volvo och dom tar inte på förarsidan, så snacket att volvos är bäst tror jag inte på :D
Ska till åf nästa vecka och få nya så får vi se om det hjälper, Vad kan det vara annars? Nya skivor och vire och belägg är ca 1 mån gammalt :shock:
Mvh Thomas
av tomme
Thomas J skrev:Jag har nya handbromsbelägg från volvo och dom tar inte på förarsidan, så snacket att volvos är bäst tror jag inte på :D
Ska till åf nästa vecka och få nya så får vi se om det hjälper, Vad kan det vara annars? Nya skivor och vire och belägg är ca 1 mån gammalt :shock:
Mvh Thomas
prova i alla falla att åka en liten bit med spaken upp i vädret kanske att dom sliter in sig i alla fall!
Användarvisningsbild
av CarMan
Thomas J skrev:Jag har nya handbromsbelägg från volvo och dom tar inte på förarsidan, så snacket att volvos är bäst tror jag inte på :D
Mvh Thomas

Här handlar det uppenbart om att DU gjort fel. kan vara fel monterat eller trasig vajer eller nått. det är inte fel på orginalbeläggen!

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]