Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Tjena alla!

Slog till på ett par Orestes 225-45-17 idag och undrar då om jag måste byta
utslagsbegränsare/styrstopp? Volvo-handlarn visste ej.
Bilen kommer från fabrik med 205-55-16.

Bilen är en V70 2,5T-04 aut.

Mvh Anders
av suk215
jag kör 225/45 17 på Sentinental ... kör med de allra minsta styrutslagsbegränsarna ( blåa ... bilen såldes ny med 195/65 15 )
bilen skrapar ytters lite med dessa hjul vid full rattutslag , samma gäller med mina Nebula kopior 225/40 18 et 43 .

dock brovade jag ett tag med att endast byta rullarna på bärarmarna till svarta ( största ) för att elimeninera skrapet helt ........ vilket resulterar i att yttre styrleder får ta hela belastningen när man lägger över fullt om man inte samtidigt sätter de inre styrutslagsbegränsarna som sittar innanför inre styled ( innanför damasken , ej synliga )

mitt råd !

skruva på dem precis som det är , skrapar det lite .............. njjjjaaaaaa, lär dig att leva med det eller sväng mindre :wink:
Användarvisningsbild
av Anders E
Ok, tack!

Vi testar.

Mvh A
av Daddan
holmarenn skrev:Hur byts dom 2 min / sida? Kan du förklara bättre då jag själv ska byta mina imorgon?
Av med framhjulet, lossa de två skruvarna i bärarmen som håller rullen, dit med den nya. Plättlätt.
3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]

V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]