Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Solin
Ändrar tråden till detta istället för att göra en ny.

Jag efterlyser alltså nu en takvinge till min v70 -05. Färgen på vingen spelar ingen roll, dock måste de vara Volvos originalvinge.

Priatvingen som jag fick hem, trots att den var helt ny så skulle den kosta mer än vad en originalvinge kostar. Alltså inte dyrare i inköp, men i det skick som den var i, så behövs det mycket arbete med den innan man kan börja lackera... Därav en efterlysning i detta forum, som borde vara rätt plats för det. :)

Det kanske borde finnas en "Efterlysning" kategori där man helt enkelt efterlyser tillbehör och delar till sin bil? En tanke bara...
Senast redigerad av 1 Solin, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Om den ska se ut som originalet varför inte köpa en sådan då? varför börja med pirat?
av Solin
snoddasD5 skrev:Om den ska se ut som originalet varför inte köpa en sådan då? varför börja med pirat?
Detta av en enda anledning, dvs priset. En vinge köpt hos Volvo kostar runt 4000kr grundad, köper jag en "pirat" så kommer jag undan bra mycket billigare. Dessutom ser dom exakt likadana ut, med bromsljus och allt.
Har fått tag på en pirat vinge nu för 1200kr, väntar bara på leverans.

Så valet är inte svårt... :)
Användarvisningsbild
av CarMan
nä, det där kan väll inte stämma.

jag gav 1800:- för en olackad orginal (har ioförsig lite rabatt) men 4 loppor måste vara en lackad!
Användarvisningsbild
av CarMan
länken du gav, är inte det pirat? dom kostar ju 2589 inte 1200
av Solin
Runt 4000 stämmer bra med verkligheten, min far fick en vinge i julklapp -08, som jag beställde. Den vingen beställdes på Volvo och kostade ca 4000kr grundad, kalaset hamnade på ca 5000kr lackad och monterad. Och då gjordes även monteringen svart...

Vingen som jag fått nys på är genom en kompis, vars släkting kan köpa dom till inköpspris (skulle jag tro iaf). Och denna är samma vinge som länken jag postade ovan. Men alltså inte via det företaget..
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Låter helt sjukt vingarna beställer man ju färdig lackade beställde -08 till min fick jag uppge färgkod betalade 3800:- med montering på volvo.
av Solin
Jag tycker också att det är mycket pengar, men jag har även hört andra som betalat samma pengar för samma vinge. Så det verkar lite skumt om du nu fått betala 1200kr mindre än vad jag fick betala. Eller så var det kanske du som fick handla momsfritt? :)
av Solin
Har nyss pratat med Volvo nu, och en vinge med bromsljus, lackad och klar. Kostar 4200kr, sen tillkommer pris för montering.
Olackad vinge kostar ca 2400kr.

Är det verkligen säkert att du betalade 3800kr monterat och klart?
av v70noceanrace
Jag monterade nyligen en original på min, betalade 1780kr olackad på volvo, sen 500kr för lack. Monteringen klarar man själv, väldigt enkelt!

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]