Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Michael Hansen
Hej Jeg har forelsket mig i en XC70, men i Danmark koster den over 800.000 dkr. så det skal være en brugt 2001 model som jeg kan impotere fra Sverige til ca. 400.000 dkr.
Jeg bliver dog i tvivl da jeg kan forstå at der er problemer med viscokoblingen, hvor ofte skal jeg regne med at den skal skiftes ?
Kan man bygge den nye Heliax kobling på ?

Den anden mulighed er at købe en V70 uden AWD og så bygge den om så den ligner en XC70 med højre fjedre og plast sæt rundt om bilen.
Jeg kan måske leve uden AWD, men syndes godt om XC70 udsene, er der nogle som har erfaring med en sådan ombygning og eventuelt pris på stumper ?

Venlig Hilsen

Michael Hansen (måske snart Volvo ejer)
Användarvisningsbild
av _Rick_
oj 800K DKR är inte och leka med..

Du kan inte bygga om ifrån Visco till Haldex. Inte utan att göra en massa jobb. Och sen är det elektroniken med och mjukvaran. Jag tror det är bara att glömma tyvärr.

Du skulle i teorin köpa skärmar ifrån en XC och sen bygga om den. Men jag vet inte hur de bakre skärmarna skiljer sig.

Inredningen är ju annorlunda på XC70 med. Annan söm i skinnet och ett handtag mellan stolarna fram.

Men allt går ju :)

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]