Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lukke
Som rubriken säger, Vilket utförande ex. färg interiört och exteriört, utrustning, osv. vi utelämnar r serien för annars skulle det bara stå typ V70 R.
Beskriv drömbilen som att du hade mycket pengar men du skulle använda den dagligt till jobb osv. bilmodellen ska finnas att köpa nu hos volvo, modellerna som får användas är de som passar till forumsindelningen alltså S60, S80, V70N, V70XC, XC90.

Jag börjar:

*V70N D5 man. 6vxl. AWD Summum

*Svart metallic utvändigt och mörkgrå interiör med Mesh aluminium.

*Premium sound och subwoofer.

*Nebula fälgarna

*Takvinge

det var nog allt.
nu låter jag er komma med fina förslag och helst inte bara ta all utrustning utan gör den lite personlig och alldaglig.
av svensen
Jeg er veldig fornøyd med bilen jeg fikk for snart to uker siden!:

* 2006 V70 2.0T aut. Summum

* Magic Blue Perl Metallic / Light Beige / Aluminiumspaneler

* RTI/TV, telefon, int. barneseter

Sortssetene er bare så utrolig mye bedre enn standard-skinnsetene som satt i 2001-modellen min.

RTI trodde jeg egentlig ikke jeg ville få bruk for, men fant fort ut at å ha den innstilt på 100 m målestokk
på ukjente (svingete) veier på vinterføre er genialt.
(- Skarp venstresving 200 meter framme etterfulgt av svak høyre...)

:D
Användarvisningsbild
av lukke
Kan man fortfarande få TV i bilen? För när vi beställde vår bil sa de att de inte hade TV mottagare i bilarna längre för att den digitala TV'n skulle ta över.

eller kan man bara beställa det i Norge?
av svensen
Min bil ble registrert første gang i juni -05 i Norge. Jeg fikk den som sagt for et par uker siden, og er altså andre eier. Utstyrsnivået er altså bestemt av den som bestilte bilen.

I alle fall kan man fremdeles velge RTI med TV i Norge dersom man «bygger sin egen bil» på Volvos website. (http://www.volvocars.no).

Det med TV i bilen skjønte jeg ikke helt poenget med før jeg satt på vestlandet og ventet i 50 minutter på ferge!
(Det er vel forresten det man i Sverige kaller «Färg-TV»........) :)
Användarvisningsbild
av rescueop
- V70 D5, AWD Aut
- Willow green met., Toscana Tan skinn klädsel
- Glastaklucka
- Bi-xenon o annat lull lull såklart
- Premium ljud paket, MP3 såklart ev ipod interface

Denne skulle jag vilja ha... ska bara finansiera det hela.... =O) Kan ju ta ett tag för en sketen arbetare...

//PA
av NCR
Jag har min drömbil nu.. :)

Titaniumgrå med mörkgrå inredning och 140 ystra hk. :D
av Noodles
En XC90 skulle va fet..
Men jag tror jag skulle välja att stanna kvar i V70 modellen.
En 2.5T eller T5 skulle funka fint, om vi nu talar normal bruksbil.
Nya haldexkopplingen skulle vara intressant att testa, framförallt på en så pass stor bil som V70, har haft 2st Golf VR6 Syncro (4WD) tidigare och verkligen uppskattat dessa under vinterhalvåren.

Skinn är 'måste' gärna ljust, xenon vore fint, 18" Nebula på sommardäcken.

Årsmodell inte så viktigt om man nu kan säga det iom att man får 'fabulera' fritt, huvudsaken den har lackade dörrlister, men visst, det är snyggt med nerlackat som de nyare modellerna har. :)
Kromade speglar och handtag gillar jag också, passar på silverfärgade V70´s oxo har jag sett ;)

Navi har jag en lös en som jag trivs bra ihop med, färg tv ;) kanske kan vara nåt på sikt.
av dr mugg
Har en sänkt svart T5:a med svart inredning och läderklädsel. Taklucka och HU803.

För att det skall bli perfekt så:
- Lacka mina titanfälgar svarta
- solfilm fram... igen
- sub-bas
- dubbelt utblås bak.

Och visst.... en nyare årsmodell. Men när ekonomin får styra så....

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]