Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _zigge_
Hej

Har hittat en importerad Volvo V70N T5 2002 årsmodell..
Den är importerad ifrån Italien.
Finns det några särskillda nackdelar att den kommer ifrån just Italien?
Är det lätt att skruva med mätarställningen på dessa bilar?
Har även ringt till Volvo och enligt dom s¨är det samma motorkod på denna som T5:an i Sverige

Fanns det någon mindre motorvariant dom grejade med som den gamla T5:an som satt i 850..?

Bilen saknar iförsig sätesvärme men det finns ju fårskinn.. :)

Tacksam för svar
//Robin
_zigge_ skrev:Hej

Har hittat en importerad Volvo V70N T5 2002 årsmodell..
Den är importerad ifrån Italien.
Finns det några särskillda nackdelar att den kommer ifrån just Italien?
Är det lätt att skruva med mätarställningen på dessa bilar?
Har även ringt till Volvo och enligt dom s¨är det samma motorkod på denna som T5:an i Sverige

Fanns det någon mindre motorvariant dom grejade med som den gamla T5:an som satt i 850..?

Bilen saknar iförsig sätesvärme men det finns ju fårskinn.. :)

Tacksam för svar
Importerade bilar brukar ju allt som oftast just sakna stolvärme.
Det är annat som prioriteras.
Likadana bilar.
//Robin
Kolla att det inte är en 2.0 bara. Du får ju en bil som ej rullat i saltälskande Sverige. Sätesvärme saknas men ofta så går trådarna sönder så man överlever detta. Är den fin så köp. Kostar 800kr att lägga in svenska språkmodulen om detta inte är gjort.
salt eller inte, denhär bilmodellen har ju inget probelm med rost, så det kvittar helt. därimot är den en stor nakdel att den saknar sätesvärme. (sen är det lite efter tyck o smak vad man tycker om att den saknar strålkastar rengörare.)

men om det är en 2 liter turbo, så blir den svårsåld & bör ha markant lägre pris.

skruva mätaran går, o förekommer ! (har den bara gått 12 000 mil så är den skruvad, för det har konstgt nog alla bilar gjort...)
den kan ju vara skruvad även om den gått mcke längre, hade för inte allt för länge sen en bil inne som enligt mätaren & den fakta jag kunde få fram, bara rullat 1000 mil på 4 år (jag gissar att det skruvats en del!)
dieselmagnus skrev:Kolla att det inte är en 2.0 bara. Du får ju en bil som ej rullat i saltälskande Sverige. Sätesvärme saknas men ofta så går trådarna sönder så man överlever detta. Är den fin så köp. Kostar 800kr att lägga in svenska språkmodulen om detta inte är gjort.
Trådarna går sönder?
Har då inte läst mkt om detta i dessa frum.

Som du säger kolla så att det itne är 2.0T
MEn även dessa motorer är sköna.
Det är enkelt att kolla historik på en bil idag även om den kommer ifrån ett annat eu-land. Säga att alla bilar är skruvade som gått 12000 mil är löjligt. Det är inte alltid att folk kör lika lång i ex Italien för det kan ju bero på hur man bor med kollektivtrafik. Går ju alltid att kolla skicket mot antalet mil.
Jag har haft 3st importbilar som rullat helt problemfritt och skicket motsvarar milen. Det skruvas bilar i sverige också. Att skruva en gammal V70 tjänar man inte många pengar på kontra risken.
CarMan skrev: skruva mätaran går, o förekommer ! (har den bara gått 12 000 mil så är den skruvad, för det har konstgt nog alla bilar gjort...)
Nu svarar du visserligen på en importerad. Men svärgubbens svensksålda S80 ifrån 99 har bara rullat knappt 11000mil. Så visst finns det oskruvade lågmilare. Han är den enda ägaren på den så att den är oskruvad, det vet vi garanterat.
Dock ska ju servicen efterhållas med bl.a. kamremsbyte för det är ju mil eller tid som rekommenderas.
Att generalisera är att de flesta är skruvade, håller jag inte med om.

Men som sagt, det är ingen lönande affär att försöka sig på skruva tillbaka på en äldre bil. Kostar nog mer än det smakar.

S80´n är förresten till salu ;)
Användarvisningsbild
av Soe69
Hej

Min T5 2,3 motor är import från Italien och jag är nöjd med bilen.Jag köpte den 2004 och är första ägare i Sverige.Har fått hela dokumentation dvs service bok och alla kvitto på bilen . Bilen var servad i en volvo verkstad hela tiden (samma verkstad) och hade en ägare i Italien.En bekant som jobbar på Bilia kollade i deras dator och mil på bilen verkade stämma och alla service. Eftersom allt var på Italienska så bokade jag tid på Bilia och laddade svensk mjukvara och programerade om alla nycklar och fjärkontroll så att man är säker 100%.En annan sak var det att min bil var 50000:- biligare en en svensksåld bil då.

Mvh
Esad
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]