Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suvlaki
Hur plockar man ut cem i s60 -02? Jag måste komma åt stift d10. hur ser stift d10 ut? Hur kommer man åt den?
Senast redigerad av 1 suvlaki, redigerad totalt 0 gånger.
av Frigge
Ta bort ljudvallen (vid pedalerna) det finns ett litet låsbleck bakom CEM som friägger det när det är gjort är det bara lyfta bort den från sin infästning som är som en bajonettfattning. Ta ner den rakt ner sen kommer du åt det stora kontaktstycket.

/Fredrik
av suvlaki
jag var nere och kolla på bilen nu. jag vet fan inte hur cemen ser ut. jag trodde jag visste men jag måste hålla på med fel del. Hur ser cem ut och vart ligger den?
av Frigge
Den sitter vä fram bredvid kopplingspedalen (om du har en) Det sitter ett antal reläer på den,stor som ett A4 papper ungefär.

/Fredrik
av suvlaki
ja men då håller jag på med rätt del. Men den sitter fast med en bult som jag har försökt skruva bort men en balk är precis framför. Ska man kunna dra ner den bara? Hur?
av Knasen
:?: Får man fråga varför du skall ha ner och komma åt stift D10 :?:
av suvlaki
måste koppla in hastighetspulsen till min navigation.
av suvlaki
jag fick ner cemen idag men jag hittar inte plats d10. är det nån som vet var den sitter?
Användarvisningsbild
av _Rick_
det sitter en bult (10mm) i ovankant/mitten, den håller 4 st kontaktdon. De heter A,B,C och D

Så troligen är det D och pinne 10 ;)
av suvlaki
så jag ska skruva ut bulten helt och dra ut kablarna? För på ena sidan sitter det en massa reläer och på andra sidan så går det in en massa kablar.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]