Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lillboman
Hej.
Vi har en sänkt V70 T5, 35 bak och 55 fram. Däcken slits ojämt... vi trodde det var fel på hjulinställningen så vi åkte tillbaka till stället där dom hade fixat den... men dom säger att det inte är fel på hjulinställningen utan att det är pga att bilen är sänkt... dom hävdar att man inte kan sänka dessa bilar. Nu vill jag veta om dom har rätt eller om dom bara dillar?!
Vänliga hälsningar
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Åk till en kompetent verkstad istället. När man sänker så blir ju inställningen fel, men det är ju därför man gör en inställning efter att man sänkt. Är inställningen rätt så spelar det ingen roll att den är sänkt.
av lillboman
Marlboroman skrev:Åk till en kompetent verkstad istället. När man sänker så blir ju inställningen fel, men det är ju därför man gör en inställning efter att man sänkt. Är inställningen rätt så spelar det ingen roll att den är sänkt.
joo... men det var ju det dom kollade och "fixade" hjulinställning å sånt... men däcken slits ju fortfarande snett... å det är fixat två gånger efter att vi sänkte bilen.
av Jonnybcool
Verkar ju skumt. Dock så är det väl vanligt att bakhjulen kan slita snett efter sänkning då cambern? inte blir riktigt bra. Men det kanske bara är när man toksänker bilen :)
av Thomas J
Så blir det när man sänker en V70N :D . Går att bygga om länkarmar bak för bättre camber, annars får du leva med problemet.
av lillboman
Den är ju sänkt både fram och bak... å den sliter snett på alla fyra hjulen... hur mycket kan man sänka den som mest utan att det ska bli problem med cambern (om man nu kan sänka den överhuvudtaget)? Det blir ju jävligt dyrt att byta däck på den fyra gånger om året ;)
av Thomas J
Nja det är nog olika från bil till bil min är sänkt 35mm bak och sliter inte däcken alls. Men 4 st uppsättningar per år låter helt galet :shock:
Om det är rätt inställt så ska bara bakdäcken slitas lite.
Mvh Thomas
Standby S09 sirenförstärkare

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&a[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &au[…]

Visst vet du att värmepaket ofta drabbas av &[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]