- sön 03 okt 2004, 22:00
#1774
Hej,
I helgen gjorde jag mitt första ingrepp i v70:n! Jag monterade extraljus! Allt gick smidigt och bra UTOM en punkt... Lossa ECC-panelen för att komma åt att sätta in knappen (strömbrytaren). Enligt instruktionen skulle man lossa de två skruvarna som fanns under "pennhållaren". =Check!
Därefter skulle man försiktigt bryta ut EEE-panelen så man fick in några fingarar på kortsidorna. Det tog emot att bryta, men det gav sig. =Check!
Sen skulle man med bibehållen vinkel dra panelen rakt ner så den lossnade... Det stog att den kunde sitta hårt, så kraft kunde erfodras... Hmmm... Om dom med "kraft" avsåg ett bräckjärn eller järnspett så kanske det gått?
Jag slet och drog (neråt) i olika vinklar (tom nästan upp till 90 grader) Fick hjälp så vi "pardrog" i varsin sida... Inte en millimeter!!! Höll på i goda två timmar!!! Tillslut gav jag fan i det och insåg att det gick att komma åt och sätta dit knappen utan att ta lös den. Lite bängligt, men det gick!
Sen skulle f-nskapet på plats igen... Två timmar till! Den gick inte riktigt på plats utan att det blev en ful glipa upptill. Tillsist lyckades jag få dit den utan glipa, men med en liten nivåskillnad (på mitten, i kanterna stämmer det) mellan den panelen och panelen till stereon! Det fick duga så länge...
Frågor:
1. Även om jag nu inte behöver få loss den (?) så vill jag väldigt gärna veta hur f-n det ska gå till... Gjorde jag fel eller är den limmad med Araldit??? (S)
2. Hur får jag den på plats igen UTAN att det blir en nivåsklillnad i mitten, mot stereopanelen?
Jag är frusterad efter en så urbota dum konstruktion från vår annars så kära tillverkare av bilar...? Det måste förböveln gå att sätta dit ett ECC-paket med tillhörande panel på ett enklare sätt? :evil: (retorisk fråga)
I helgen gjorde jag mitt första ingrepp i v70:n! Jag monterade extraljus! Allt gick smidigt och bra UTOM en punkt... Lossa ECC-panelen för att komma åt att sätta in knappen (strömbrytaren). Enligt instruktionen skulle man lossa de två skruvarna som fanns under "pennhållaren". =Check!
Därefter skulle man försiktigt bryta ut EEE-panelen så man fick in några fingarar på kortsidorna. Det tog emot att bryta, men det gav sig. =Check!
Sen skulle man med bibehållen vinkel dra panelen rakt ner så den lossnade... Det stog att den kunde sitta hårt, så kraft kunde erfodras... Hmmm... Om dom med "kraft" avsåg ett bräckjärn eller järnspett så kanske det gått?
Jag slet och drog (neråt) i olika vinklar (tom nästan upp till 90 grader) Fick hjälp så vi "pardrog" i varsin sida... Inte en millimeter!!! Höll på i goda två timmar!!! Tillslut gav jag fan i det och insåg att det gick att komma åt och sätta dit knappen utan att ta lös den. Lite bängligt, men det gick!
Sen skulle f-nskapet på plats igen... Två timmar till! Den gick inte riktigt på plats utan att det blev en ful glipa upptill. Tillsist lyckades jag få dit den utan glipa, men med en liten nivåskillnad (på mitten, i kanterna stämmer det) mellan den panelen och panelen till stereon! Det fick duga så länge...
Frågor:
1. Även om jag nu inte behöver få loss den (?) så vill jag väldigt gärna veta hur f-n det ska gå till... Gjorde jag fel eller är den limmad med Araldit??? (S)
2. Hur får jag den på plats igen UTAN att det blir en nivåsklillnad i mitten, mot stereopanelen?
Jag är frusterad efter en så urbota dum konstruktion från vår annars så kära tillverkare av bilar...? Det måste förböveln gå att sätta dit ett ECC-paket med tillhörande panel på ett enklare sätt? :evil: (retorisk fråga)
~~~~~~~~~
V70 AWD -01
~~~~~~~~~
"Att styla en Volvo är som att sminka en gris" - RUSKIGT ROLIGT!
V70 AWD -01
~~~~~~~~~
"Att styla en Volvo är som att sminka en gris" - RUSKIGT ROLIGT!