- fre 01 okt 2004, 10:22
Hej.
Jag har en fabriksmonterad telefon i vår V70 -01.
Med denna telefon har jag två problem.
1. Det är ofta mkt dåligt ljud i "andra änden" då jag ringt upp folk. Det gäller även om man är i områden med bra täckning och oavsett om jag pratar i HF eller via luren som finns med.
2. På senare tid har det flera gånger hänt att jag slagit ett nummer, ringt upp och sedan sedan hör jag inget. Jag ser på displayen att tiden börjar räkna för samtalet men det är bara knäpptyst. Samtalet har kopplats upp har jag förstått på den andre personen då jag ringt efteråt från annan telefon. Denne har inte hört mig heller utan det har varit tyst.
Vad göra och vad kan det kosta?
Skall man ta det via Volvo/Bilia eller via en elektronik/telecomverkstad ?
Tacksam för svar... Mvh / Ove C
Jag har en fabriksmonterad telefon i vår V70 -01.
Med denna telefon har jag två problem.
1. Det är ofta mkt dåligt ljud i "andra änden" då jag ringt upp folk. Det gäller även om man är i områden med bra täckning och oavsett om jag pratar i HF eller via luren som finns med.
2. På senare tid har det flera gånger hänt att jag slagit ett nummer, ringt upp och sedan sedan hör jag inget. Jag ser på displayen att tiden börjar räkna för samtalet men det är bara knäpptyst. Samtalet har kopplats upp har jag förstått på den andre personen då jag ringt efteråt från annan telefon. Denne har inte hört mig heller utan det har varit tyst.
Vad göra och vad kan det kosta?
Skall man ta det via Volvo/Bilia eller via en elektronik/telecomverkstad ?
Tacksam för svar... Mvh / Ove C
Saknar min 960 3.0 -96:a, trots att jag nu har V70 T5 -01