Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mera_Volvo
Hej.
Jag har en fabriksmonterad telefon i vår V70 -01.
Med denna telefon har jag två problem.

1. Det är ofta mkt dåligt ljud i "andra änden" då jag ringt upp folk. Det gäller även om man är i områden med bra täckning och oavsett om jag pratar i HF eller via luren som finns med.

2. På senare tid har det flera gånger hänt att jag slagit ett nummer, ringt upp och sedan sedan hör jag inget. Jag ser på displayen att tiden börjar räkna för samtalet men det är bara knäpptyst. Samtalet har kopplats upp har jag förstått på den andre personen då jag ringt efteråt från annan telefon. Denne har inte hört mig heller utan det har varit tyst.

Vad göra och vad kan det kosta?
Skall man ta det via Volvo/Bilia eller via en elektronik/telecomverkstad ?

Tacksam för svar... Mvh / Ove C
av Y.F
Är det en väldigt tidig bil med Nokiatelefon eller en något senare (från någon gång hösten 2000) med Ericsson? Jag vill minnas att Nokiatelefonen har stort SIM i bagageutrymmet medan Ericssontelefonen har litet SIM direkt under knappsatsen.

De erfarenheter jag har är av den senare och dina problem låter som de jag hade med telefonen i min förra bil. Jag uppgraderade programvaran vid ett antal tillfällen och till slut slapp jag i alla fall problemen med tappade och felaktigt uppkopplade samtal. Ljudkvaliteten för motparten blev kanske något bättre, men absolut inte tillräckligt bra för att jag skulle överväga att beställa telefon i den bil jag har nu.

Programvaran uppgraderas på Volvoverkstad. Om de tar betalt för ny mjukvara och i så fall hur mycket minns jag inte.
av Mera_Volvo
Hej.
Tack för svar.
Ja, det är en Ericsson.

Jag skall höra med volvoverkstaden så får vi se. Det är kass med telefon som inte fungerar. Jag nyttjar den rätt flitigt på väg från arbetet för att kunna arbeta i bilköerna... (D)

Mvh / Ove C

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]

XC70 D4 awd, D5244T17. Lurar på om vevhusve[…]