Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Hejsan!

Nu är det snart dags för rutbyte då min ruta snart spruckit från stolpe till stolpe..förvisso under synfältet så det är lagligt så länge inte den går hela vägen till stolparna.

Nu till min fråga.

Har regnsensor på rutan och enligt vissa ska detta dra upp priset en del, kommer ju använda försäkringsbolaget för bytet och har volvia idag med deras 35% minst 1000 kr.. ngn som vet vad ett rutbyte kostar med volvia och då gärna med regnsensor ?

MVH//XO
Användarvisningsbild
av #27
Lättast är nog att ringa din verkstad för att få rätt pris
Användarvisningsbild
av greeeken
Xotica skrev:Hejsan!

Nu är det snart dags för rutbyte då min ruta snart spruckit från stolpe till stolpe..förvisso under synfältet så det är lagligt så länge inte den går hela vägen till stolparna.

Nu till min fråga.

Har regnsensor på rutan och enligt vissa ska detta dra upp priset en del, kommer ju använda försäkringsbolaget för bytet och har volvia idag med deras 35% minst 1000 kr.. ngn som vet vad ett rutbyte kostar med volvia och då gärna med regnsensor ?

MVH//XO
Jag betalade 1500 fast utan regnsensor
Användarvisningsbild
av friedländer
Hej.
Kostar ca:2400:-,kollade runt lite på olika ställen.
Har iof en R,men tror det är samma som dom andra modeller med regnsensor..
Mvh//FriedländeR
av Tartryffel
friedländer skrev:Hej.
Kostar ca:2400:-,kollade runt lite på olika ställen.
Har iof en R,men tror det är samma som dom andra modeller med regnsensor..
Mvh//FriedländeR
Det vore klart bättre att få veta vad hela bytet kostar, det är värt mer i framtiden för de stackare som inte har glasförsäkringen också.

En gissning angående trådskaparens rutbyte: 7000 kr.
Användarvisningsbild
av jimDK
Jag har gett 7000, byta vindruta på en V70 2004 med regnsensor, på Volvo.

Det finns en mycket stor skillnad. Om man inte har regn sensor, är det mycket billigare
Jag gissar: sensorerna sitter tillsammans med fönstret/vindrutan, och kan inte återanvändas.
Användarvisningsbild
av Charmed
1300:- ca utan regn sensor.. trygghansa. ej bytt på volvo utan på lokal glas firma. V70 -04
av Tartryffel
Som sagt, just därför är det bättre om ni skriver priset som hela bytet kostade, inte er självrisk...

För några år sen betalade jag bara 2500 kr för ny huv, stötfångare, strålkastare m.m, inkl jobb!
Användarvisningsbild
av Driver64
7200 kr kostade det för mig att byta vindruta med regnsensor på min V70N. Bytet gjordes av Volvo (Rejmes).
Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]