Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gonza1
Jag har en v70N-00 2,4T har provat att släcka lampan men ej lyckats?? finns så mycket olika förslag hur man fixar detta så vad gäller för min bil? tacksam för svar från någon som vet.. Mvh Gonza
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Köp dig en PPC från BSR. Då kan du läsa, radera felkoder samt släcka servicelampan. Detta är nåt som alla volvointresserade borde ha enligt min mening :mrgreen:
Kostar bara dryga tusenlappen. Jag mailade BSR i ett annat ärende och frågade om ppc kunde läsa av en v70-99. Det kunde den, möjligtvis kanske inte alla enheter och felkoder men det mesta. Så då borde den funka till din bil också...
Användarvisningsbild
av mr850gle
Gonza1 skrev:Jag har en v70N-00 2,4T har provat att släcka lampan men ej lyckats?? finns så mycket olika förslag hur man fixar detta så vad gäller för min bil? tacksam för svar från någon som vet.. Mvh Gonza
Mitt tips, kjør og ta den service som trengs,da har du bilen lengre og mindre sjangs for komplikasjoner!! :-)-)
av Gonza1
mr850gle skrev:
Gonza1 skrev:Jag har en v70N-00 2,4T har provat att släcka lampan men ej lyckats?? finns så mycket olika förslag hur man fixar detta så vad gäller för min bil? tacksam för svar från någon som vet.. Mvh Gonza
Mitt tips, kjør og ta den service som trengs,da har du bilen lengre og mindre sjangs for komplikasjoner!! :-)-)
ja visst har du lite rätt i det :roll: men min volvo har just passerat 25000 mil och nu tar jag över servicen själv har man ett hyggligt grund kunnande om bilar så fixar man det själv är min bedömning . :D
av Gonza1
mikeyman35 skrev:Köp dig en PPC från BSR. Då kan du läsa, radera felkoder samt släcka servicelampan. Detta är nåt som alla volvointresserade borde ha enligt min mening :mrgreen:
Kostar bara dryga tusenlappen. Jag mailade BSR i ett annat ärende och frågade om ppc kunde läsa av en v70-99. Det kunde den, möjligtvis kanske inte alla enheter och felkoder men det mesta. Så då borde den funka till din bil också...
ok tack ska kolla på en sådan Mvh Gonza
av jonmit
Gonza1 skrev:
mr850gle skrev:
ja visst har du lite rätt i det :roll: men min volvo har just passerat 25000 mil och nu tar jag över servicen själv har man ett hyggligt grund kunnande om bilar så fixar man det själv är min bedömning . :D
Du ska hålla in trippknappen och sedan vrida på tändningen vänta tills varningslampan blinkat 3 gånger släpp knappen klart.
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]

Låter lite som det är delade meningar, […]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]